فیبرومیالژیا مجموعه علایم به شکل درد در سراسر بدن است که با اختلال خواب خود را نشان می دهد و مهم‌ترین علت آن هیجانات مثبت و منفی و اختلالات روان شناختی است.

علایم ابتلا به سندروم دردهای عضلانی و اسکلتی

سلامت نیوز:فیبرومیالژیا مجموعه علایم به شکل درد در سراسر بدن است که با اختلال خواب خود را نشان می دهد و مهم‌ترین علت آن هیجانات مثبت و منفی و اختلالات روان شناختی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، مهم‌ترین عامل  برای رفع این بیماری حذف عوامل استرس زاست و پس از آن باید اختلال خواب بیمار را درمان کرد.  به طور کلی این بیماری درمان ثابتی ندارد و همچنین تشخیص این بیماری سخت است و باید ابتدا عوامل مهم تر را رد کرد و بعد به سمت بیماری فیبرومیالژیا رفت.

این بیماری در افرادی ایجاد می شود که حرکات مرتب و تکراری در برخی از عضلات و اسکلت بدن دارند به عبارتی حرکات تکرار شونده سبب درد در نقطه‌های ریز میکروسکوپی در عضله  و باعث رسوب کلسیم و ... در آن نقطه خواهد شد.

 این بیماری بیشتر در چه افرادی دیده می‌شود؟

افرادی که کارهای طولانی و تکراری انجام می‌دهند مانند تایپیست‌ها و بافنده‌ها، سندروم دردهای عضلانی و اسکلتی در آن‌ها بیشتر  است و علایم ابتلا به این سندروم، درد شدید در محدوده عضله و محدودیت حرکت در طول عضله همچنین احساس درد تیرکشنده  است همچنین گاهی علایم درد عصبی هم ممکن است بروز پیدا کند در حالی که اثری از درگیری عصبی نیست. 

درمان 

درمان این بیماری از طریق تغییر وضعیت فیزیک بدن، ورزش، تزریق در نقطه مد نظر و فیزیوتراپی انجام می شود و هم اکنون این بیماری به دلیل سبک زندگی که اصولاً تحرک کم است و افراد حرکات تکرار شونده دارند و تقریبا پشت میز نشین هستند بیشتر از گذشته شده است البته با درمان به موقع و تغییر سبک زندگی می‌توان با آن مقابله کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha