چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 311586

فوق تخصص درمان درد گفت:این بیماری مجموعه علائم به شکل درد در سراسر بدن است که با اختلال خواب خود را نشان می‌دهد و مهمترین علت آن هیجانات مثبت و منفی و اختلالات روانشناختی است.

آنچه درباره بیماری «فیبرومیالژیا» باید بدانید

سلامت نیوز:فوق تخصص درمان درد گفت:این بیماری مجموعه علائم به شکل درد در سراسر بدن است که با اختلال خواب خود را نشان می‌دهد و مهمترین علت آن هیجانات مثبت و منفی و اختلالات روانشناختی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، حسن محمدی، فلوشیپ و فوق تخصص کنترل و درمان درد همزمان با روز جهانی آگاهی از بیماری «فیبرومیالژیا» درباره این بیماری، اظهار داشت: این بیماری مجموعه علائم به شکل درد در سراسر بدن است که با اختلال خواب خود را نشان می‌دهد و مهمترین علت آن هیجانات مثبت و منفی و اختلالات روانشناختی است. 


وی با بیان اینکه درمان‌های متعدد برای این بیماری در نظر گرفته شده است، گفت: مهمترین عامل جهت رفع این بیماری رفع عوامل استرس زاست و پس از آن اختلال خواب بیمار را باید درمان کرد. 


 محمدی خاطرنشان کرد: داروی پرگابالین علاوه بر اینکه مشکل خواب بیمار را درمان می‌کند سبب رفع این دردها نیز خواهد شد، ولی به طور کلی این بیماری درمان ثابتی ندارد و همچنین تشخیص این بیماری سخت است و باید ابتدا عوامل مهم تر را رد کرد و بعد به سمت بیماری فیبرومیالژیا رفت. 


این فوق تخصص کنترل و درمان درد درباره بیماری سندرم دردهای عضلانی و اسکلتی، اظهار داشت: این بیماری در واقع  جزو دردهای میوفشیال محسوب می‌شود و درد میوفشیال یک بیماری مزمن مربوط به درد است که در این بیماری فشار بر روی نقاط حساس در عضلات، سبب درد در قسمت‌های به ظاهر نامربوط بدن می‌شود. به این نوع درد، درد ارجاعی نیز می گویند. 


وی بیان داشت: این بیماری در افرادی ایجاد می‌شود که حرکات مرتب و تکراری در برخی از عضلات و اسکلت بدن دارند؛ به عبارتی حرکات تکرار شونده سبب درد در نقطه‌های ریز میکروسکوپی در عضله شده و باعث رسوب کلسیم و ... در آن نقطه خواهد شد و این مسئله به صورت ماشه‌ای درد ایجاد کرده و پس از آن در سایر محدوده‌های بدن در طول عضله شلیک و پخش می‌شود. 


محمدی افزود:افرادی که کارهای طولانی و تکراری انجام می‌دهند مانند تایپیست‌ها و بافنده‌ها، سندرم دردهای عضلانی و اسکلتی در آنها بیشتر به وقوع می‌پیوندد و علائم ابتلا به این سندرم، درد شدید در محدوده عضله و محدودیت حرکت در طول عضله همچنین احساس درد تیرکشنده  است همچنین گاهی علائم درد عصبی هم ممکن است بروز یابد در حالی که اثری از درگیری عصبی نیست. 


این فلوشیپ کنترل و درمان درد درباره درمان سندرم دردهای عضلانی و اسکلتی خاطرنشان کرد: عمده درمان این بیماری از طریق تغییر وضعیت فیزیک بدن، ورزش، تزریق در نقطه مورد نظر و فیزیوتراپی است که در حال حاضر به دلیل سبک زندگی افراد که اصولاً تحرک کم است و افراد حرکات تکرار شونده دارند و تقریبا پشت میز نشین هستند بیشتر از گذشته شده و با درمان به موقع و تغییر سبک زندگی می‌توان با آن مقابله کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha