سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه مقاوم سازی یك بیمارستان فرسوده را معادل 120درصد هزینه ساخت یك بیمارستان كاملا نو دانست.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه مقاوم سازی یك بیمارستان فرسوده را معادل 120درصد هزینه ساخت یك بیمارستان كاملا نو دانست.

به گزارش وب­دا دكتر مرضیه وحید دستجردی تاكید كرد: وزارت بهداشت برای اصلاح ظاهر فیزیكی بیمارستان های دولتی راههای زیادی رفته است و یكی از این راهها برون سپاری بیمارستان های دولتی بود اما چون بخش خصوصی باید با تعرفه دولتی این بیمارستان ها را اداره كند با وجود فراخوان های متعدد از تحویل گرفتن این مراكز استقبال نكرد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت برای اداره بهینه مراكز درمانی با مشكل مواجه است، تاكید كرد: در این زمینه هم كمبود اعتبار وجود دارد و هم كمبود نیرو و پرسنل و متاسفانه این مشكل سالهاست كه وجود دارد و راه حل آن نیز فقط افزایش سرانه درمان است تا بیمه ها قوی تر شوند و بتوانند تعرفه های واقعی را پوشش دهند زیرا حدود 54 درصد درآمد بیمارستان ها، درآمد اختصاصی است كه بخش عمده آن از طریق بیمه ها كسب می شود.

وزیر بهداشت افزود: آخرین راه حلی كه برای رفع این مشكل در شرایط فعلی به آن رسیدیم، ساخت بیمارستان مشاركتی با مشاركت بانكهاست كه یك نمونه موفق آن ساخت بیمارستان محب در كنار بیمارستان دولتی هاشمی نژاد است كه با تعرفه 6/3 برابری تعرفه دولتی كار می كند و پرسنل آن هم همان پرسنل دولتی بیمارستان هاشمی نژاد است.

دكتر دستجردی ادامه داد: در این مدل هم پزشكان بیمارستان دولتی از درآمد خود راضی هستند و همان جا می توانند مطب هم داشته باشند، مردم و بیماران هم از خدمات هر دو این بیمارستان ها راضی هستند.

وی گفت: این مدل موفق موجب شد كه با همكاری بانك ملت آن را توسعه دهیم و اكنون ساخت 3 بیمارستان مشاركتی دیگر در كنار 3 بیمارستان دولتی میرزاكوچك خان، امام خمینی(ره) و شریعتی در تهران آغاز شده است.

وزیر بهداشت همچنین افزود: این مدل باعث ماندگاری پزشكان متخصص در بخش دولتی هم می شود كه امیدواریم در آینده با همكاری بانكها و وام های مناسبی كه پرداخت می كنند، گسترش یابد.

وزیر بهداشت اضافه كرد: گرچه وزارت بهداشت برای نوسازی بیمارستان های فرسوده یك حركت انقلابی را شروع كرده و به تمام دانشگاههای علوم پزشكی ابلاغ كرده ایم كه تا جای ممكن برای اصلاح ظاهر فیزیكی بیمارستان های دولتی اقدام كنند اما می دانیم كه مقاوم سازی بیمارستان های فرسوده مقرون به صرفه نیست.

دستجردی گفت: مطالعات كارشناسی نشان می دهد كه اگر ساخت یك بیمارستان نوساز 100درصد هزینه دارد، مقاوم سازی یك بیمارستان فرسوده مشابه آن 120درصد هزینه دارد بنابراین سیاست وزارت بهداشت جایگزین كردن بیمارستان های فرسوده به جای مقاوم سازی بیمارستان های قدیمی است.
منبع: وب دا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha