چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 311598

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو موارد محتمل وقوع سیل تا روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه را اعلام کرد که براساس آن وقوع سیل در تعدادی از استان‌های کشور پیش‌بینی شده است.

احتمال راه افتادن سیل تا جمعه آینده در بعضی استان‌ها

سلامت نیوز: موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو موارد محتمل وقوع سیل تا روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه را اعلام کرد که براساس آن وقوع سیل در تعدادی از استان‌های کشور پیش‌بینی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و همچنین پایش مدل‌های جهانی و منطقه‌ای پیش بینی آب و هوا، موارد محتمل وقوع سیلاب تا روز جمعه مورخ ۲۴اردیبهشت چنین پیش بینی شده است: از بعد از ظهر روزامروز چهارشنبه، وقوع بارشی به مدت ۱۲ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۱۵ تا ۳۰ میلی متر در استان‌های مرکزی (نواحی شمالی و شرق)، قزوین (نیمه جنوبی)، البرز (جنوب و نواحی شمالی)، تهران (نواحی شمالی)، سمنان(نواحی شمالی)، قم (نیمه جنوبی) و مازندران (نواحی جنوبی) محتمل خواهد بود.

از صبح روز فرداپنج شنبه ۲۳ اردیبهشت،  وقوع بارشی به مدت ۱۲ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۰ تا ۴۰ میلی متر در استان‌های سمنان (نواحی شمالی) و تهران (نواحی شمالی) و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) ۱۵ تا ۳۰ میلی متر در استان‌های اصفهان (مرکز، شمال غرب و غرب)، مرکزی (مرکز، شرق و شمال غرب)، البرز (نواحی شمالی)، قم (جنوب و غرب)، مازندران (نواحی جنوبی) و زنجان (نوار جنوب شرقی به شمال غربی) محتمل خواهد بود.

همچنین از صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۴، وقوع بارشی به مدت ۱۲ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۳۰ تا ۵۰ میلی متر در استان‌های  سمنان (شمال غرب) و مرکزی (شمال، جنوب و شرق) و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) ۱۵ تا ۳۰ میلی متر در استان‌های اصفهان (مرکز، شمال غرب و غرب)، تهران (نواحی شمالی)، البرز (نواحی شمالی)، قزوین (نواحی جنوبی، شمال و شمال شرق)، قم (جنوب و غرب)، مازندران (نواحی جنوبی) محتمل خواهد بود.
لازم به ذکر است  در پیش بینی بارش‌های بهاری، عدم قطعیت بالایی وجود دارد، امالازم است مسئولان مربوط تمهیدهای لازم را اعمال کنند.

سازمان هواشناسی امروز بارش رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های ساحلی خزر، تهران و ۱۲ استان کشوررا پیش بینی کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha