پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3116

رئیس سازمان نظام پزشکی در نخستین سمینار بین المللی بیماری های حنجره و اختلالات صوتی خونریزی دقت نکردن در انجام دقیق جراحی اختلالات صوتی و بیماری های حنجره را از شایع ترین شکایاتی عنوان کرد که این نوع بیماران با آن مواجه می شوند.

سید شهاب الدین صدر رئیس سازمان نظام پزشکی کشوردیروزدوازدهم اردیبهشت در حاشیه برگزاری نخستین سمینار بین المللی بیماری های حنجره و اختلالات صوتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد مشکلات این سازمان در سال 85 و راه کارهای ارائه شده در مورد برطرف کردن مشکلات افزود: دو تا سه نکته قابل توجه در زمینه مشکلات جامعه پزشکی در سال گذشته برای سازمان نظام پزشکی مطرح شد که به عنوان نمونه می توان به ایجاد شدن برخی موانع و مشکلات در زمینه اختیارات سازمان نظام پزشکی اشاره کرد به طوری که برخی دستگاه های اجرایی در زمینه برنامه بودجه و سرانه بهداشت و درمان و تعرفه های پزشکی تمام اختیارات سازمان نظام پزشکی را در این مورد سلب کردند که در پایان سال 85 برگردانده شد.
وی در مورد دیگر مشکلات به مشخص کردن تعرفه های پزشکی از اول اردیبهشت و مشکلات سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و گفت: سعی کردیم با مشخص کردن تعرفه های پزشکی هیچ افزایش قیمتی را در زمینه تعرفه های درمان بیماران سرپایی، ضرایب کار بیهوشی ایجاد نکنیم با توجه به آن که از تمامی پزشکان و متخصصان در این مورد تقاضا داریم که این تعرفه ها را رعایت کرده و به همان میزان از بیماران خود دریافت دارند.
دکتر صدر در ادامه خواستار همکاری بخش های بهداشتی و درمانی با سازمان امور مالیاتی شد و گفت: از تمامی مراکز درمانی می خواهیم که اظهار نامه مالیاتی را تکمیل کرده و به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.
کیفیت کار پزشکان بهترین تبلیغ برای آنان است.
همچنین رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اعلام این مطلب که 180 هزار پزشک متخصص در مراکز درمانی مشغول به فعالیت بوده که 95 هزار نفر از آنان پزشکان عمومی هستند تأکید کرد: اخیراً در میان حجم گسترده جامعه پزشکی عده ای رشته پزشکی را زیر پا گذاشته و برای حرفه خود تبلیغاتی را انجام داده اند که این امر برخلاف آئین نامه پزشکی است.
وی گفت: کیفیت و نوع کار انجام شده پزشک بهترین تبلیغ برای آنان است و قطعاً پزشکی که به مدارج عالیه رسیده برای نشان دادن تخصص و حرفه خود نیاز به تبلیغات ندارد.
رئیس سازمان نظام پزشکی با توجه به اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی که حقوق تمام کارکنان دولت به غیر از پزشکان افزایش می یابد این خبر را به نوعی تأسف برانگیز دانست و گفت :با مکاتبات صورت گرفته با ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و هیأت دولت این مسأله اصلاح شده و حقوق پزشکان نیز همانند دیگر افراد افزایش می یابد که خبر قطعی آن را چند روز آینده هیأت دولت اعلام می کند.
جالیوس بنیان گذار جراحی حنجره در جهان است.
سید شهاب الدین صدر در مورد جراحی حنجره در جهان گفت: نخستین جراحی حنجره 3 هزار سال قبل درمصر باستان و هندوستان صورت گرفت که پس از آن در سال 1954 شاهد تحولات عظیم و جدی در این رشته بودیم به طوری که در این سال استفاده از میکروسکوپ در اعمال این گونه جراحی ها شیوع یافت که به دنبال آن نیز استفاده از لیرز CO2 در زمینه اعمال تشخیصی بیماران و سرطان های حنجره در سال 1967 به کمک پزشکان و جراحان گوش و حلق و بینی آمد.
وی ادامه داد: بوعلی سینا در کتاب قانون خود یک بابی را با عنوان آناتومی و فیزیولوژی حنجره را به نگارش درآورده که هم اکنون نیز در دانشگاه تدریس و به دانش آموختگان تعلیم داده می شود.
دکتر صدر ،جالیوس را به عنوان یکی از بنیان گذاران شناخت بیماری های حنجره و اختلالات صوتی اعلام کرد و گفت: این فرد کسی بود که بیماری های حنجره را که شامل حنجره و غضروف های مرتبط با این دستگاه صوتی است به جهانیان اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha