یک متخصص تغذیه در مورد طالبی و نقش آن در جبران کمبود آب بدن در ایام ماه رمضان توضیحاتی ارائه داد.

طالبی را به این دلایل حتما بخورید

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه در مورد طالبی و نقش آن در جبران کمبود آب بدن در ایام ماه رمضان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره فواید طالبی در ماه رمضان اظهار کرد: ۹۰ درصد طالبی همانند هندوانه آب است، به همین علت در تامین آب بدن روزه داران نقش موثری دارد.

او افزود: ترکیبات یا غذاهایی مانند طالبی، هندوانه و سوپ که حاوی آب هستند بعد از اینکه مصرف شوند در نگهداری آب بدن نسبت به نوشیدن آب خالی ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

جوزدانی تصریح کرد: مصرف طالبی در داشتن استخوان‌هایی محکم و قوی نقش دارد چرا که حاوی فولات بالایی است و باعث می‌شود تا استخوان‌ها تقویت شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه طالبی حاوی ویتامین k است، تاکید کرد: ویتامین‌های k و منیزیم و پروتئین موجود در طالبی باعث استخوان سازی در بدن افراد می‌شود، همچنین فیبر موجود در طالبی به هضم و جذب مواد غذایی کمک خواهد کرد.

جوزدانی درباره نقش ویتامین C در طالبی گفت: ویتامین C موجود در طالبی باعث ساخت کلاژن شده و سیستم ایمنی را تقویت خواهد کرد. در ضمن افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف طالبی حد تعادل را رعایت کنند.

او با بیان اینکه طالبی میوه‌ای کم انرژی است، تاکید کرد: همه افراد می‌توانند حدود یک لیوان از آب طالبی را در وعده‌های غذایی خود بدون اینکه مشکلی برای شان به وجود آید قرار داده و آن را مصرف کنند، همچنین میزان محتوی پتاسیم موجود در طالبی باعث کاهش فشار خون هم می‌شود.

گفتنی است که طالبی حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی است که مصرف آن برای سلامتی بدن مهم است. این میوه سرشار از کربوهیدرات‌ها (قند)، پروتئین و آب بوده و ویتامین‌ها در طالبی شامل ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین B۱، ویتامین B۲، ویتامین B۶، ویتامین B۹، ویتامین C و ویتامین K است. ارزش معدنی این میوه شامل پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی است.

در ضمن صد گرم از طالبی صرفا شامل ۳۴ کالری بوده و علاوه برا آن، این میوه برای رژیم غذایی کاهش وزن مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha