چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

فرمانده ستاد مدیریت کرونای استان تهران گفت: با همکاری نیروی انتظامی و فرمانداری ها صدور هر گونه مجوز خروج از استان تهران متوقف شد، امیدواریم این محدودیت تا پایان تعطیلات عید فطر با جدیت و دقت در ۲۵ نقطه خروجی استان تهران اجرا شود.

صدور هر گونه مجوز خروج از استان تهران متوقف شد

سلامت نیوز: فرمانده ستاد مدیریت کرونای استان تهران گفت: با همکاری نیروی انتظامی و فرمانداری ها صدور هر گونه مجوز خروج از استان تهران متوقف شد، امیدواریم این محدودیت تا پایان تعطیلات عید فطر با جدیت و دقت در ۲۵ نقطه خروجی استان تهران اجرا شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا زالی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح بخش های جدید بیمارستان لقمان حکیم افزود: در تهران شیب بستری مبتلایان کرونا خیلی ملایم کم می شود، دلیل آن هم این است که بیماران در تهران معمولا بد حال تر هستند، ضمن اینکه بسیاری از بیماران در تهران ماهیت ارجاعی از شهرهای دیگر دارند و با حال وخیم به تهران آورده می شوند.

وی ادامه داد: در خیز چهارم عمدتا بیماران با حال عمومی بدتر بستری شدند، بنابراین انتظار این است که در تهران با تاخیر ۱۰ تا ۱۴ روز نسبت به کل کشور شاهد روند کاهشی کرونا باشیم.

فرمانده ستاد مدیریت کرونای استان تهران گفت: هم اکنون بر اساس آخرین آمار هفت هزار و ۳۵۰ بیمار بستری کرونا در بیمارستانهای استان تهران داریم. از این تعداد حدود هزار و ۹۸۰ بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته نیز هزار و ۵۰ بیمار جدید کرونا در بیمارستانهای استان تهران بستری شدند و ۲۸۰ نفر از این بیماران بلافاضله در بخش مراقبت ویژه بستری شدند.

وی افزود: همزمان ترخیص بیماران نیز شتاب گرفته است. دیروز در استان تهران حدود هزار و ۳۰۰ بیمار از بخش های کرونا ترخیص شدند و به نوعی بین میزان بستری و ترخیص به تعادل رسیده ایم.

زالی گفت: میزان مراجعات سرپایی کرونا نیز در استان تهران نسبت به استانهای دیگر با سرعت کمتری کم می شود. در تهران دیروز ۱۲ هزار مراجعه سرپایی داشتیم که نیمی از آنان به بخش های درمان سرپایی مراجعه کردند و نیمی دیگر به مراکز بهداشت مراجعه کردند.

وی افزود: در راستای طرح اجرای طرح درمان سرپایی که ۱۹ مرکز را در تهران داریم، به نظر می رسد این مراکز توانسته تخت های شناور زیادی ایجاد کند، آخرین گزارش وزارت بهداشت که دکتر نمکی اعلام کردند نشان می دهد در کل کشور حدود ۱۰۰ هزار تخت شناور در قالب این طرح در سراسر کشور  فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با توجه به دستور ستاد ملی کرونا و تاکید کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد کرونا درباره ممنوعیت سفرها قرار است با همکاری راهور و نیروی انتظامی این مصوبه اجرا شود. دیروز استاندار تهران نیز در این زمینه تاکید کرد.

وی افزود: در تهران ۲۵ نقطه خروجی اصلی داریم که اصلی مجاری خروجی هستند. کار سختی به عهده نیروی انتظامی که باید همه این مجاری را کنترل کند. همکاران نیروی انتظامی نیز وعده کرده اند که این کاربا دقت و جدیت کامل انجام می شود.

زالی ادامه داد: اقدام خوب دیگر این است که همه فرمانداری های شهرستانهای استان تهران مکلف شدند تحت هیچ عنوانی برگه مجوز خروج از استان تهران را صادر نکنند بنابراین خروج از استان تهران تا پایان تعطیلات عید فطر فاقد هر گونه مجوز است و چون هیچ مجوزی را نه نیروی انتظامی و نه فرمانداری ها صادر نمی کنند، بنابراین انتظار داریم با جدیت بیشتری این محدودیت ها اعمال شود.

وی درباره روند واکسیناسیون کرونا در تهران نیز گفت: روند واکسیناسیون در تهران متناسب با لجستیک و میزان تامین واکسن است. تیم های بهداشتی با شتاب خوبی کار می کنند. آمادگی کافی هم از نظر نیروی انسانی و هم فضای فیزیکی برای افزایش سرعت واکسیناسیون وجود دارد، خوشبختانه خبرهای خوبی داریم که هفته آینده واردات خوبی از واکسن کرونا خواهیم داشت.

فرمانده ستاد مدیریت کرونای استان تهران افزود: پیش بینی می کنیم در استان تهران حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر افراد بالای ۶۰ سال هستند که در رمزه گروه هایی هستند که باید هر چه زودتر واکسن بزنند. به نظر می رسد بخش اصلی افراد بالای ۸۰ سال که در تهران حدود ۱۸۰ هزار نفر برآورد می شوند، اغلب واکسن زده اند و تقریبا دیشب واکسیناسیون این گروه در استان تهران تمام شده است.

وی گفت: عمده این افراد یا پیامک دریافت کرده بودند یا از طریق سامانه سلامت برای دریافت واکسن مراجعه کردند، کسانی هم که در سامانه سلامت ثبت نام کردند و هنوز مراجعه نکرده اند، زمان کافی برای واکسیناسیون دارند، بنابراین تا آخر این هفته برنامه واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال را اجرا می کنیم و از هفته آینده با تامین مطلوب و واردات واکسن به سرعت برای واکسیناسیون گروه سنی پایین تر نیز شروع کنیم و به هر میزان که واکسن تامین شود آمادگی برای انجام واکسیناسیون وجود دارد.

زالی افزود: دیروز چندین مرکز در شمال، شرق، جنوب، جنوب غربی و شمال غربی تهران همزمان برای واکسیناسیون افتتاح شد و تا جمعه همه مراکزی که به صورت بالقوه برای واکسیناسیون آمادگی دارند را تجهیز می کنیم و به محض اینکه واکسن در اختیار قرار گیرد، واکسیناسیون را انجام می دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha