چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 311612

حساسیت از هر نوعی که باشد، آزاردهنده است. هرچه حضور فرد در اجتماع بیشتر باشد، به همان نسبت هم کنترل شرایط سخت‌تر خواهد بود.

اگر مبتلا به حساسیت یا آسم هستید

سلامت نیوز: حساسیت از هر نوعی که باشد، آزاردهنده است. هرچه حضور فرد در اجتماع بیشتر باشد، به همان نسبت هم کنترل شرایط سخت‌تر خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، می‌خواهیم با نکاتی برای مراقبت و جلوگیری از عود علایم حساسیت در محل کار برای کارگران مبتلا به حساسیت آشنا شویم.


1- آزمایش منظم: نخستین ‌‌مسأله، کنترل شرایط شخصی است. همیشه و در شرایط خاص - مانند کرونا در حال حاضر - به طور منظم شرایط ریه‌ها و مجاری تنفسی خود را بررسی کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، هرچه سریع‌تر اقدام کنید.


2- تغییر دهید: اگر حساسیت شما شدید است و یا اینکه شرایط شغلی شما به شکلی است که امکان تشدید نشانه‌های حساسیت وجود دارد؛ نخستین اقدام، تغییر شغل از واحدی به واحد دیگر است. این ‌‌مسأله را با کارفرمای خود در میان بگذارید و سپس اقدام کنید.


3- مدیریت فضا: برای جلوگیری از بروز نشانه‌های حساسیت، ‌‌حتماً فضای کار خود را از نظر وجود عوامل حساسیت‌زا، کنترل کنید. برای مثال، تمیز کردن سطوح تماس، تهیه مناسب محیط، استفاده از گیاهان جذب‌کننده آلاینده‌ها و... کمک می‌کند تا محیط کاری شما از عوامل آلاینده و حساسیت‌زا پاک شود.


4- مدیریت شخصی: برای محافظت از خود، از ماسک مناسب - ماسک سه یا پنج لایه؛ دستکش، لباس کار مخصوص، عینک و... استفاده کنید. هرچه میزان تماس شما با آلاینده‌ها کمتر شود؛ سلامت و راندمان کاری شما نیز افزایش می‌یابد.


5- آب بنوشید: به مقدار کافی آب بنوشید. این کار به فعالیت مناسب کلیه‌ها و دفع به موقع آلاینده‌ها و مواد حساسیت‌زا از بدن، کمک می‌کند. برای این کار یک بطری آبی کنار دست خود گذاشته یا داخل جیب لباس کار بگذارید تا نوشیدن آب را فراموش نکنید.


6- ضدالتهاب‌ها: عوامل حساسیت‌زا در واقع مجاری تنفسی شما را تحریک کرده و باعث التهاب و تورم و حساسیت می‌شوند؛ بنابراین اگر خوراکی‌های ضد‌حساسیت و التهاب مصرف کنید، بسیار عالی است. خوراکی‌های حاوی ‌ویتامین C (مانند انواع مرکبات یا ‌ویتامین C به شکل مکمل)، ‌ویتامین D (مانند آجیل خام و شیر)، ‌ویتامین A (مانند هویج و روغن ماهی) و ‌ویتامین E (مانند آجیل‌های خام، غذاهای دریایی) باعث افزایش مقاومت بدن شما در مقابل عوامل حساسیت‌زا و جلوگیری از التهاب می‌شوند.


7- شست‌وشو: دست و صورت را به طور مرتب بشویید تا تماس آلاینده‌ها با پوست بدن و مجاری تنفسی کاهش یابد. در طول روز، هر‌از‌گاهی و ‌‌حتماً قبل از صرف غذا این کار را انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha