چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 31168

متخصصان تغذیه در یك مطالعه جدید دریافته‌اند گردو برای پایین آوردن كلسترول خون مفید است. همچنین می‌تواند برای مقابله با استرس و نیز كاهش فشارخون موثر باشد.

سلامت نیوز: متخصصان تغذیه در یك مطالعه جدید دریافته‌اند گردو برای پایین آوردن كلسترول خون مفید است. همچنین می‌تواند برای مقابله با استرس و نیز كاهش فشارخون موثر باشد.

به گزارش ایسنا، در این مطالعه مشخص شد افرادی كه به مدت سه هفته رژیم غذایی حاوی گردو داشته‌اند اگر در شرایط استرس‌زا و پرتنش قرار بگیرند و در عین حال نیز دچار كلسترول بالا باشند به دلیل مصرف گردو در این وضعیت فشار خونشان پایین مانده و افزایش پیدا نمی‌كند.

به گزارش پایگاه اینترنتی لوموسیتی، متخصصان دانشگاه ایالتی پن در این بررسی‌ها گروهی از شركت كنندگان را در شرایط پرتنش قرار دادند. آنها متوجه شدند كسانی كه گردو مصرف كرده‌اند در چنین شرایطی كمتر دچار افزایش فشارخون می‌شوند.

پروفسور شیلا وست در این مطالعه خاطرنشان كرد: این بررسی‌ها برای نخستین بار نشان داده است كه گردو می‌تواند در هنگام استرس، فشارخون را پایین نگه دارد. از سوی دیگر در حین این آزمایشات معلوم شد روغن دانه كتان نیز اگر به مغز گردو افزوده شود اگرچه تاثیری روی فشارخون ندارد اما می‌تواند تاثیر ضدالتهابی روی عروق داشته باشد كه این تاثیر در كاهش خطر بروز مشكلات قلبی موثر است.

این مطالعه در مجله كالج آمریكایی تغذیه منتشر شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha