چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 31172
سلامت نیوز: وزارت بهداشت عربستان بر جلوگیری از ورود مواد غذایی همراه حجاج و عمره گزاران به عربستان در صورتی كه كنسرو شده و بسته بندی شده و در ظروف آسان قابل بازرسی نباشد، تاكید كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت عربستان از كسانی كه برای ادای حج و عمره از كشورهای گرفتار تب زرد وارد عربستان می‌شوند، خواست كارت واكسیناسیون معتبر ضد این بیماری بر اساس مقررات سازمان بهداشت جهانی را كه نشان دهد آنها حداقل ده روز پیش از ورود به عربستان ضد این بیماری واكسینه شده اند، ارائه كنند.

وزارت بهداشت عربستان در خلاصه شروط بهداشتی لازمی كه عمره گزاران و حجاج موسم 1432 باید پیش از گرفتن رواید و پس از آن داشته باشند، آورده است كه هواپیماها، كشتی ها، وسائل مختلف نقلیه كه از كشورهایی كه تب زرد در آنها شایع است باید گواهینامه ای را ارائه كنند كه نشان دهنده پاكسازی محیط این وسایل از حشرات ناقل بیماری یعنی پشه ها باشد.

همچنین از كسانی كه برای ادای عمره یا حج یا فعالیت رسمی در مناطق حج از هر كشوری به عربستان می روند خواسته می شود گواهی واكسیناسیون معتبر ضد "مننژیت " به همراه داشته باشند كه مدت آن كمتر از 10 روز و بیشتر از 3 سال نباشد.

وزارت بهداشت عربستان همچنین اعلام كرده است از كسانی كه از كشورهایی كه همچنان ویروس فلج اطفال در آنها شایع است، خواسته می شود گواهی واكسیناسیون ضد فلج اطفال برای كودكان كمتر از 15 سال را ارائه كنند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه كرده است تمام كسانی كه برای حج و عمره به سرزمین وحی مشرف می شوند، باید واكسن آنفلوآنزای فصلی بزنند به ویژه افراد مبتلا به بیماریهای مزمن( قلب، كلیه، بیماریهای دستگاه تنفسی، اعصاب و قند)، زنان حامله و افراد مبتلا به چاقی مفرط و.... و مقامات بهداشت این كشورها باید به حجاج در خصوص بیماریهای واگیردار، انواع، عوارض، راههای انتقال، پیامدها و راههای پیشگیری از آن هشدار دهند و اطلاع رسانی كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری به نقل از رسانه های عربستان، این وزارت همچنین اعلام كرده است در صورت وجود حالت بهداشت اضطراری و ناگهانی كه سبب نگرانی در سطح بین المللی شود یا شیوع بیماری در هر كشوری، مقامات بهداشت عربستان هر گونه تدابیر پیشگیرانه اضافی را در قبال كسانی كه ازاین كشورها برای ادای عمره و حج می آیند، اتخاذ خواهد كرد كه این اقدامات در چارچوب شروط ذكر شده نیست و با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس میان حجاج و عمره گزاران یا انتقال آن به كشورهایشان اتخاذ می شود.
منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha