دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 311752

«آنفلوآنزای معده» یا «گاستروانتریت ویروسی»، به التهاب و عفونت معده و روده گفته می‌شود. این عارضه هیچ ارتباطی با آنفلوآنزا ندارد و بر اثر ویروس‌های مختلف ایجاد می‌شود. با شیوع بیماری کرونا و همه‌گیری ویروس آن و استفاده مکرر از محلول‌های ضدعفونی حاوی الکل احتمال ابتلا به آنفلوآنزای معده بیشتر است.

«آنفلوآنزای معده» را بیشتر بشناسیم

سلامت نیوز:«آنفلوآنزای معده» یا «گاستروانتریت ویروسی»، به التهاب و عفونت معده و روده گفته می‌شود. این عارضه هیچ ارتباطی با آنفلوآنزا ندارد و بر اثر ویروس‌های مختلف ایجاد می‌شود. با شیوع بیماری کرونا و همه‌گیری ویروس آن و استفاده مکرر از محلول‌های ضدعفونی حاوی الکل احتمال ابتلا به آنفلوآنزای معده بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، برخی کشورها مانند استرالیا، تایوان و نیوزیلند به تازگی موارد بسیاری را درباره بیماری‌های التهابی روده گزارش کرده‌اند.محققان احتمال می‌دهند محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست مبتنی بر الکل عامل التهاب روده یا آنفلوآنزای معده باشد.   

مهم‌ترین علایم بیماری  

احساس درد در ناحیه معده و روده  

 باد گلو 

نفخ و اسهال

مدفوع سبز رنگ

سوء هاضمه 

حالت تهوع 

استفراغ

 کاهش آب بدن

 لرز انسداد معده

 احساس تشنگی بیش از حد

 خشکی دهان

 کاهش اشتها

 سردرد 

کاهش ادرار 

کاهش وزن

هنوز دلیل ارتباط محلول‌های ضدعفونی‌کننده با بیماری‌های معده مشخص نیست و محققان به دنبال پاسخ این ارتباط هستند.مطالعات قبلی نشان می دهد محلول‌های ضدعفونی کننده در نابودی ویروس کرونا به هیچ عنوان به اندازه شستن دست با آب و صابون موثر نیستند و نباید جایگزین هم شوند. 

 درمان آنفلوآنزای معده 

هیچ درمان پزشکی برای آنفلوآنزای معده وجود ندارد و بیمار پس از حدود ۱۰ روز بهبود می‌یابد اما برخی عوامل در تسریع روند بهبود موثر هستند.از جمله  نکاتی که باید برای بهبود این بیماری به آن توجه کرد  این موارد است:

1- نوشیدن آب کافی

2- منع نوشیدن آب میوه‌های اسیدی مانند آب پرتقال

 3- منع مصرف لبنیات، کافئین، غذاهای تند، پرادویه و چرب و سیگار 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha