نوجوانان به طور مداوم به غذاها و میان ‌وعده‌های سالم و مغذی نیاز دارند تا بدن در حال رشدشان از طریق آن‌ها تغذیه شود. میان‌ وعده‌ برای نوجوانان باید حاوی درشت‌مغذی‌ها (چربی، پروتئین و کربوهیدرات) و ریزمغذی‌ها (ویتامین‌ها و مواد معدنی) باشد.

شش میان‌وعده‌ سالم برای نوجوانانی که همیشه گرسنه‌اند

سلامت نیوز: نوجوانان به طور مداوم به غذاها و میان ‌وعده‌های سالم و مغذی نیاز دارند تا بدن در حال رشدشان از طریق آن‌ها تغذیه شود. میان‌ وعده‌ برای نوجوانان باید حاوی درشت‌مغذی‌ها (چربی، پروتئین و کربوهیدرات) و ریزمغذی‌ها (ویتامین‌ها و مواد معدنی) باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، نوجوانان هم برای رشد سریعی که دارند و هم برای داشتن علمکرد آموزشی و ورزشی بهتر، به این مواد مغذی نیاز دارند. میان‌ وعده‌هایی که حاوی مقدار زیادی غلات تصفیه شده، شکر اضافه شده و سایر ترکیبات مضر هستند، باید در رژیم غذایی نوجوانان محدود شوند. در این مطلب شش میان وعده برای نوجوانان معرفی شده که ارزش غذایی زیادی دارند.

1.سیب و کره‌ی بادام زمینی

ترکیب سیب و کره‌ی بادام زمینی، یک میان‌ وعده‌ی عالی و لذیذ برای نوجوانان است. سیب را خرد کنید و هسته‌های آن را خارج کنید. روی تکه‌های سیب، کره‌ی بادام زمینی (یا هر نوع کره‌ی دیگر) بمالید و به‌عنوان یک میان ‌وعده‌ی غنی از فیبر و پروتئین به فرزند نوجوان‌ خود بدهید. روی تکه‌های سیب، کمی آجیل خرد شده هم می‌توانید بریزید تا ترد شود.

2.ماست یونانی با میوه، مغزها و دانه‌ی چیا

می‌توانید با ماست یونانی، توت‌های تازه، آجیل خرد شده و دانه‌ی چیا یک میان‌ وعده‌ی لذیذ و سرشار از پروتئین تهیه کنید. ماست یونانی در هر ۱۷۰ گرم، حاوی ۱۵ گرم پروتئین است.

3. میوه‌های خشک شده

نوجوانان معمولا از خوردن میوه‌های خشک شده به‌عنوان یک اسنک شیرین لذت می‌برند. اگر به این میان وعده، مغزهای مختلف مثل بادام، گردو و پسته‌ی خرد شده هم اضافه کنید، طعم بی‌نظیری به خود می‌گیرد و سیرکننده‌تر می‌شود.

4. سیخِ پنیر، سیب و انگور

مکعب‌های پنیر، انگور قرمز یا سبز و تکه‌های سیب روی سیخ چوبی، یک میان‌ وعده‌ی لذیذ و متفاوت را برای نوجوانان تشکیل می‌دهد که هم مغذی است و هم در مدت زمان کم تهیه می‌شود.

 5. ترکیب پاپ‌کُرن، مغزها و میوه‌های خشک شده

این میان وعده برای نوجوانان عالی است، چون چربی و انرژی لازم بدن نوجوانان را تأمین می‌کند و مقداری هم پروتئین دارد. اگر فرزندتان اهل ورزش کردن است، این خوراکی را از قبل از ورزش به او بدهید. شاید فکر کنید پاپ‌کرن یک خوراکی ناسالم است، اما این‌طور نیست. پاپ‌کرن‌ هم مواد مغذی دارد. اگر می‌خواهید از تهیه‌ی آن به روش سالم و بهداشتی اطمینان پیدا کنید، از بیرون ذرت بخرید و خودتان در خانه پاپ‌کرن تهیه کنید.

6. سیب‌زمینی شیرین شکم‌پر

سیب‌زمینی شیرین سرشار از پروتئین، ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم است. یک عدد سیب‌زمینی شیرین رست شده‌ را با مواد غذایی مثل لوبیا یا آووکادوی له شده پر کنید تا تبدیل به یک میان‌ وعده‌ی خوش‌طعم و مقوی شود.

سخن پایانی

میان‌ وعده‌هایی که معرفی شد، هم سیرکننده‌ هستند و هم مغذی و سالم. هر زمان که فرزندتان گرسنه شد، به جای چیپس و پفک و خوراکی‌های ناسالم، به او یکی از میان ‌وعده‌های ذکر شده در این مطلب را بدهید.

منبع: هلث‌لاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha