فاز سوم مطالعات بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا در شش نقطه از تهران و کرج در حال انجام است.

تزریق نخستین واکسن ایرانی به ۱۰ هزار داوطلب تا پایان اردیبهشت در فازسوم

سلامت نیوز: فاز سوم مطالعات بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا در شش نقطه از تهران و کرج در حال انجام است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حامد حسینی مدیر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت صبح‌امروز با حضور در مرکز تزریق واکسن به داوطلبان واقع در شرق تهران گفت:  در ادامه فاز سوم، تزریق واکسن به داوطلبان در شش نقطه تهران و کرج ادامه دارد و تا پایان اردیبهشت ۱۰ هزار داوطلب در این دو شهر واکسن ایرانی کرونا را دریافت خواهند کرد.


وی افزود: تزریق واکسن در چهار شهر مشهد، شیراز، اصفهان و بوشهر نیز از هفته اول خرداد آغاز خواهد شد و روند مطالعات تا تزریق بر روی همه ۲۰ هزار داوطلب ادامه خواهد داشت.


رئیس مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: باتوجه به موفقیت چشمگیر واکسن در دو فاز قبلی و تایید ایمن بودن آن توسط مراجع قانونی، تولید انبوه این واکسن نیز آغاز شده و تا پایان اردیبهشت یک میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تحویل وزارت بهداشت می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: باتوجه به امن بودن و نداشتن عوارض خاص ، امکان تزریق عمومی از طریق این واکسن وجود دارد که البته تشخیص زمان و انجام آن با وزارت بهداشت است.


سیدرضا مظهری مدیر سامانه ۴۰۳۰ و مجری فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان تزریق واکسن ستاد اجرایی فرمان امام نیز گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر  از طریق سامانه ۴۰۳۰ و پیام‌رسان آی‌گپ داوطلب حضور در مطالعات بالینی کوو ایران برکت شده‌اند.


وی افزود: پس از طی فرآیند ثبت‌نام ، کارشناسان ما با داوطلبان تماس میگیرند وبه آنها زمان و مکان انجام آزمایشهای اولیه اعلام میشود.
مدیر سامانه ۴۰۳۰ وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: از داوطلبان تست کرونا (پی‌سی‌آر) و آزمایش خون گرفته میشود و درصورت تایید آزمایش‌های اولیه ، برای تزریق واکسن با آنها تماس گرفته میشود.


وی افزود: ثبت‌نام همچنان ادامه دارد و متقاضیان شرکت در مطالعات بالینی کوو ایران برکت میتوانند ازطریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ و یا پیام‌رسان آی‌گپ ثبت‌نام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha