چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲

سلامت نیوز: پیروی از یك رژیم غذایی سالم، متنوع و متعادل، دریافت مواد مغذی به اندازه كافی و داشتن وزن مناسب در پیشگیری و درمان افسردگی مؤثر است.

سلامت نیوز: پیروی از یك رژیم غذایی سالم، متنوع و متعادل، دریافت مواد مغذی به اندازه كافی و داشتن وزن مناسب در پیشگیری و درمان افسردگی مؤثر است.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی در گفت وگو با خبرنگار وب دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مصرف بیشتر سبزی، میوه، مغزها، حبوبات و غلات كامل، روغن زیتون، ماهی و لبنیات كم چرب در مقایسه با مصرف گوشت قرمز پرچرب، لبنیات پر چرب و روغن های حیوانی، الگوی غذایی مناسب تری برای پیشگیری و درمان افسردگی هستند.

دكتر زهرا عبداللهی با اشاره به این كه شیوع افسردگی در افرادی كه به طور مرتب چای سبز مصرف می كنند كمتر است، افزود: یكی از روش های كمك به روحیه فرد، خوردن چربی به مقدار كافی و نه زیاد است كه برای این منظور باید انواع درست و مناسبی از چربی ها را انتخاب كرد همچنین روغن زیتون دارای ماده مؤثری است كه اثرات ضد افسردگی دارد.

وی تصریح كرد: افرادی كه دچار افسردگی هستند معمولا از كافئین برای بالا بردن انرژی خود استفاده می كنند اما كافئین، سیستم عصبی را تحریك می كند بنابراین مقدار زیاد آن می تواند مانع استراحت خوب شبانه شود همچنین كافئین از خواب عمیق جلوگیری می كند و تحریك بیش از حد سیستم عصبی می تواند به طور بالقوه باعث افزایش سطح اضطراب شود.

این متخصص تغذیه با بیان این كه روی نقش مهمی در عملكرد سیستم عصبی دارد و تعادل این عنصر در بدن در پیشگیری و درمان افسردگی مؤثر است، گفت: این عنصر در گوشت،‌ مرغ، ماهی، شیر و فراورده های آن، جگر و غلات یافت می شود.
منبع: وب دا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha