سلامت نیوز: استفاده همزمان مسواک و نخ دندان در پیشگیری از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان ها در ماه مبارک رمضان ضروری دانست .

سلامت نیوز: استفاده همزمان مسواک و نخ دندان در پیشگیری از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان ها در ماه مبارک رمضان ضروری دانست .

دکتر هروی رئیس واحد بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه یکی از مشکلات رایج در زمان روزه داری بوی بد دهان است، اظهار داشت: رعایت بهداشت دهان و دندان ، کاهش مصرف مواد غذایی شیرین ، استفاده مشترک از مسواک و نخ دندان و همچنین شستشو با آب نمک ( یک قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب جوشیده سرد شده ) بهترین راهکار به منظور پیشگیری از بوی بد دهان است .

وی بیماری های لثه ، پوسیدگی دندان ، باقی ماندن غذا در بین دندانها ،از بین رفتن یا شکسته شدن دندان ، مصرف دخانیات و مشکلات تنفسی و گوارشی را از جمله علل بوی بد دهان برشمرد .

رئیس واحد بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بهتر است روزه داران در ماه مبارک رمضان از زیاده روی در خوردن مواد غذایی شیرین از جمله زولبیا و بامیه خودداری کنند، افزود: مصرف میوه و سبزی در وعده های افطار و سحر نقش موثری در سلامت دهان و دندان دارد .

دکتر هروی افزود: همچنین پس از مصرف مواد غذایی شیرین به منظور پیشگیری از بروز آسیب به دندان ها، دهان خود را بشویند.
منبع: وب دا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha