چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 31193

آیا شما هم از جمله كسانی هستید كه اغلب صبح‌ها با خلق پایین از خواب بیدار می‌شوند و نمی‌توانند از جای خود حركت كنند؟ این مشكل یك راهكار فوق العاده ساده و بدون خرج دارد.

سلامت نیوز: آیا شما هم از جمله كسانی هستید كه اغلب صبح‌ها با خلق پایین از خواب بیدار می‌شوند و نمی‌توانند از جای خود حركت كنند؟ این مشكل یك راهكار فوق العاده ساده و بدون خرج دارد.

دكتر لائورل هاس از كارشناسان علوم بهداشتی در آمریكا طی یك مصاحبه تلویزیونی با شبكه اگزرسایز تی وی در این باره گفت: راه‌حل این مشكل لبخند زدن است اگر به جای نشستن در خانه تلاش كنید تا با لبخندی روی چهره وارد جامعه شوید به زودی جواب این لبخند را از اطرافیان خود دریافت می‌كنید و حالتان بهتر می‌شود.

دكتر هاوس در این رابطه افزود: 7 دلیل قانع كننده وجود دارد كه به شما ثابت می‌كند لبخند زدن واقعا برای سلامتی شما مفید است. این دلایل عبارتند از:

1- لبخند زدن خلق شما را بهبود می‌بخشد. حتی اگر احساس خوبی ندارید لبخند بزنید چون با این تغییر ساده نتیجه فوق العاده شگفت‌انگیزی می‌گیرید. وقتی شما به دیگران لبخند می‌زنید بازتاب این عمل از طرف مقابل به شما برمی‌گردد و او نیز به شما می‌خندد. این تعامل در نتیجه به بدن و ذهن شما القا می‌كند كه شما واقعا خوشحال هستید.

2- لبخند زدن درمان استرس است. عضلات آرواره به طور معمول در هنگام استرس سفت و منقبض می‌شوند و وقتی شما می‌خندید به لحاظ فیزیكی این عضلات رها و شل می‌شوند. عضلات آرواره‌ای نیز به عضلات گردن متصل هستند كه آنها هم اگر سفت و منقبض شوند منجر به بروز سردرد خواهند شد. بعلاوه وقتی می‌خندید استرس شما كمتر آشكار می‌شود.

3- لبخند سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كند. وقتی می‌خندید بدن شما به طور طبیعی در حالت آرامش قرار می‌گیرد و وقتی آرام باشید سیستم ایمنی بدن می‌تواند به طور مطلوب و مناسب به كار خود ادامه دهد. در این وضعیت بدن خیلی بهتر با آنفلوآنزا و سرماخوردگی مقابله می‌كند.

4- خندیدن فشارخون را پایین می‌آورد. مطالعات پزشكی ثابت كرده است كه وقتی با لبخند زدن چهره و ذهن شما آرام شود، فشار خونتان نیز به طور اتوماتیك پایین می‌آید.

5- خنده قاتل طبیعی درد است. آزمایشات تایید می‌كند كه خندیدن باعث آزاد شدن طبیعی تركیبات شیمیایی شامل آندروفین و سروتونین در بدن می‌شوند كه هر دوی این تركیبات كمك می‌كنند حس بهتری داشته باشید و احساس درد در شما كاهش پیدا كند.

6- خندیدن شما را جوانتر نشان می‌دهد. اگر همیشه لبخند بزنید خطوط و چین‌های پوست پیشانی و صورت شما باز می‌شود و چشم‌هایتان نیز جوانتر به نظر می‌آیند. هر لحظه كه می‌خندید چند سال جوانتر از سن خود به نظر می‌رسید.

7- لبخند زدن شما را موفق و با اعتماد به نفس می‌كند. كسانی كه با اعتماد به نفس بیشتری در جمع ظاهر می‌شوند، در كار خود موفق‌تر هستند. حتی وقتی در یك جلسه پرتنش حاضر می‌شوید لبخند بزنید، خواهید دید كه چه پاسخ متفاوت و موفقیت‌آمیزی از دیگران دریافت خواهید كرد.
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha