سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در راستای طرح ارتقای اورژانس‌های بیمارستانی امسال 100 اورژانس نمونه بیمارستانی در كشور ساخته می‌شود.

حسن امامی رضوی در گفت‌‌وگو با فارس، اظهار داشت: طرح ارتقای اورژانس‌های بیمارستانی به صورت مرحله به مرحله انجام می‌شود به طوری كه در سال 89 بحث‌های نرم‌افزاری زیادی تصویب، ابلاغ و پیگیری شد و امسال در بحث نرم‌افزاری موضوع ارزشیابی بیمارستانی كشور توسط ستاد وزارت بهداشت مطرح است.

وی افزود: در كنار ارتقای نرم افزاری، ارتقای سخت‌افزاری تحت عنوان ساخت 100 اورژانس نمونه بیمارستانی در كشور است كه انجام می‌پذیرد و علاوه بر آن تدبیر ویژه وزیر بهداشت این بوده است كه یك هیئت 5 نفره را به عنوان بازرس ویژه تعیین كرد كه این افراد در بحث ارزیابی اورژانس‌های بیمارستانی فعالیت می‌كنند و علاوه بر آن 5 هیئت 8 نفره دیگر هم هستند كه بحث ارزیابی بیمارستان‌ها و امتیازدهی را برعهده دارند كه نتایج این دو منجر به بحث اعتباربخشی بیمارستان‌ها توسط وزارت بهداشت خواهد شد.

امامی رضوی در پاسخ به این پرسش كه آیا تاكنون نتیجه‌ای از این ارزیابی‌ها مشخص شده است گفت: از این ارزیابی‌ها نتایجی بیرون آمده است كه بر اساس آنها مداخلات زیادی طراحی شده است كه به زودی به دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور ابلاغ می‌شود و با اجرای آنها ارتقای اورژانس‌های بیمارستانی را شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha