در 3 تا 6 ماه آینده دو داروی جدید «تلاپرویر» و «بوسپرویر» وارد كشور می‌شود و در دسترس بیماران هپاتیتی قرار می‌گیرد.

سلامت نیوز : رییس شبكه هپاتیت گفت: روزه‌داری به مبتلایان به كبد چرب توصیه می‌شود چون تغییر شیوه زندگی ناشی از روزه‌ گرفتن می‌تواند به كاهش وزن و شدت بیماری آنان كمك كند.

دكتر سیدموید علویان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: ابتلا به بیماری كم چرب روز به روز در ایران در حال افزایش است اما وزن بدن را می‌توان در ماه رمضان به حد تعادل رساند چرا كه چاقی از عوامل ابتلا به بیماری كبد چرب است.

وی با بیان اینكه روزه‌داری برای مبتلایان به سیروز كبدی ضرر دارد، گفت: مبتلایان به این بیماری ممكن است بر اثر روزه داری دچار افت شدید قندخون شوند و كبد آنها نتواند قند مورد نیاز بدن را تامین كند. در نتیجه بیماری آنان تشدید شود.

رییس شبكه هپاتیت با اشاره به مبتلایان به هپاتیت B و هپاتیت C اظهار كرد: این بیماران داروی اینترفرون مصرف می‌كنند و با توجه به آن كه استفاده از این دارو ممكن است عوارض كلیوی به همراه داشته باشد، به مبتلایان به هپاتیت B و هپاتیت C توصیه می‌كنیم روزه نگیرند ولی ناقلان ویروس این دو نوع هپاتیت و بیمارانی كه هپاتیت آنان كنترل شده است، منعی برای روزه‌داری ندارند.

علویان به بیمارانی كبدی روزه‌دار توصیه كرد كه روزه خود را با خرما باز كنند. از افراط در مصرف مواد قندی مانند زولبیا و بامیه در افطار و سحر خودداری و در افطار غذاهای سبك و سبزی و میوه مصرف كنند. علاوه بر آن حداكثر نیم تا یك ساعت پس از صرف افطاری، شام بخورند.

رییس مركز تحقیقات گوارش و كبد بیمارستان بقیه الله (عج) افزود: مبتلایان به بیماریهای كبدی هنگام سحر غذاهای پرچرب مانند كله پاچه نخورند علاوه بر آن مواد حاوی قندهای ساده را مصرف نكنند چون استفاده از این مواد موجب ترشح انسولین می‌شود و افت شدید قند خون را در پی دارد.

علویان در پایان خبر داد: در 3 تا 6 ماه آینده دو داروی جدید «تلاپرویر» و «بوسپرویر» وارد كشور می‌شود و در دسترس بیماران هپاتیتی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha