شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 31221

طالبی یكی از بهترین منابع حاوی ویتامین آ و ث محسوب می‌شود و سرشار از پیش فاكتور بتاكاروتن است كه در بدن به ویتامین آ تبدیل می‌شود.

سلامت نیوز : طالبی یكی از بهترین منابع حاوی ویتامین آ و ث محسوب می‌شود و سرشار از پیش فاكتور بتاكاروتن است كه در بدن به ویتامین آ تبدیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، این میوه همچنین یكی از منابع اصلی حاوی ویتامین ث است اما علاوه بر این دو ویتامین حاوی مواد مغذی مفید دیگری مثل پتاسیم، فولات، فیبر، منیزیم، ید و ویتامینهای گروه ب شامل ب 5 ، ب 3 ، ب 6 و ب 1 است.

مصرف این میوه به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌های آ و ث، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن مثل بیماری‌های قلبی، سكته و سرطان را كاهش می‌دهد. همچنین وجود مجموعه‌ای از ویتامین‌های گروه ب در این میوه آن را به یك ماده بسیار مفید برای سوخت و ساز انرژی در بدن تبدیل كرده است.

به گزارش سایت اینترنتی ارگانیك، طالبی خواص درمانی متنوعی دارد از جمله این كه اشتها آور، مدر، نرم كننده روده‌ها و ملین بوده و همچنین موجب طراوت و شادابی پوست بدن می‌شود. مصرف طالبی بعد از غذا به درمان كم خونی كمك می‌كند. این میوه همچنین برای مبتلایان به سل ریوی دارند مفید است.

برخی از متخصصان معتقدند كه گوشت طالبی برای تسكین سوختگی‌های سطحی و یا درمان ورم پوست موثر است.

با این حال پزشكان توصیه می كنند كسانی كه به بیماری دیابت مبتلا هستند در مصرف طالبی احتیاط كنند تا جایی كه شاید به توصیه متخصص مجبور شوند به دلیل قند بالا از مصرف آن خودداری كنند. همچنین مصرف زیاد این میوه برای مبتلایان به ورم معده توصیه نمی‌شود چون ممكن است علائم آنها را تشدید نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha