شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 31223

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تحقیقی به خواص موثر عسل در کاهش ریسک بیماری های قلبی و عروقی در افراد با اضافه وزن و چاقی دست یافتند.

سلامت نیوز :پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تحقیقی به خواص موثر عسل در کاهش ریسک بیماری های قلبی و عروقی در افراد با اضافه وزن و چاقی دست یافتند.

این تحقیق با همکاری مشترک دکتر مجید غیور مبرهن PHD تغذیه ، دکتر نرجس السادات یعقوبی دستیار تخصصی رادیولوژی، دکتر سید محمد رضا پریزاده PHD بیوشیمی بالینی ، سید فاطمه یعقوبی دانشجوی پزشکی و سیده زهرا یعقوبی دانشجوی دندانپزشکی انجام شده است .

اختلال در لیپوپروتین ها (یکی از پروتین های فاز حاد که در جریان التهاب بالا می رود ) و متابولیسم چربی ها ، چاقی ، دیابت از فاکتورهای خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی به شمار می رود .

دراین تحقیق تاثیر مصرف عسل طبیعی در مقایسه با گلوکز بر میزان وزن لیپیدهای سرم بر روی 55 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با BMI بالای 25 واجد شرایط مورد بررسی قرار گرفت .

گروه آزمایش روزانه 70 گرم عسل طبیعی و گروه کنترل 70گرم محلول گلوکز را به مدت 30 روز مصرف کردند و نتایج پژوهش نشان داد عسل طبیعی موجب کاهش وزن، چربی بد، کلسترول و تری گلیسرید می شود و در مقایسه مصرف گلوکز با افزایش این فاکتورها همراه است .

دراین تحقیق نتیجه گیری و پیشنهاد شده است: کاربرد عسل طبیعی به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند در رژیم غذایی کلیه افراد می تواند ریسک بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش دهد.بنابر این توصیه به استفاده از عسل طبیعی به عنوان جایگزین گلوکز نقش موثری در پیشگیری از این بیماری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha