شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 31228

رژیم غذایی پرفیبر و انجام تمرینات ورزشی بهترین راهکار پیشگیری از بروز سرطان روده بزرگ است .

سلامت نیوز : رژیم غذایی پرفیبر و انجام تمرینات ورزشی بهترین راهکار پیشگیری از بروز سرطان روده بزرگ است .

دکتر حمید سعیدی ساعدی عضو مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پله ها بالا و پائین رفتن ، سه بار پیاده روی در هفته، خوردن میوه و سبزی از جمله اسفناج، کلم و کاهو را از جمله راهکارهای پیشگیری از این بیماری برشمرد .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش سن، استعمال دخانیات، مشروبات الکلی، رژیم غذایی پر چرب، پرگوشت (گوشت قرمز) و کم فیبر و سابقه فامیلی از عوامل موثر بروز سرطان روده عنوان کرد و گفت : اگر سرطان روده در مراحل اولیه، تشخیص داده شود تا 90 درصد قابل درمان است.

استادیار گروه رادیو تراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اسهال، یبوست یا هر تغییری که در عادت دفع روزمره به وجود آمده و بعد از چند هفته به حالت اولیه برنگردد، وجود خون در مدفوع یا مدفوع خیلی تیره رنگ، کم خونی غیر قابل توجیه، درد شکمی، انسداد روده ای،کاهش وزن بدون دلیل موجه و خستگی مداوم را از علائم بروز این بیماری اعلام کرد و اظهار داشت: افراد در صورت بروز این علائم باید به پزشک متخصص برای تشخیص بیماری مراجعه کنند .

دکتر حمید سعیدی ساعدی افزود: سرطان روده بزرگ، سومین سرطان شایع در دنیا بوده و دومین سرطان کشنده پس از سرطان ریه محسوب می شود. مرگ ناشی از این سرطان،درمجموع، 11 درصدکل مرگ و میرهای ناشی از سرطان رابه خوداختصاص می دهد و می توان با اجرای طرحهای غربالگری این بیماری را در زمان مناسب شناسایی و نسبت به درمان آن اقدام کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha