شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 31229

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران تاكید كرد لوازم آرایش حتی مرغوب‌ترین نوع آن با بستن منافذ پوست محیط مناسبی را برای رشد میكروب‌ها فراهم می‌آورد.

سلامت نیوز : عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران تاكید كرد لوازم آرایش حتی مرغوب‌ترین نوع آن با بستن منافذ پوست محیط مناسبی را برای رشد میكروب‌ها فراهم می‌آورد.

دكتر میرهادی عزیز جلالی مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشكی تهران رنگ و بوی به‌ كار رفته در لوازم آرایش را شایع‌ترین علت ایجاد حساسیت‌های پوستی عنوان کرد و گفت: ایجاد جوش‌، حساسیت و قرمزی، رشد میكروب‌ها و لك از عوارض استفاده از لوازم آرایش می‌باشد كه می‌تواندباعث پیری زودرس پوست شود.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینكه حتی لوازم آرایشی مرغوب و استاندارد نیز عوارض گسترده‌ای را برای پوست ایجاد می‌كند، تصریح كرد: در صورتیكه این لوازم نامرغوب، بدون مجوز وزارت بهداشت و از مكانهای غیر استاندارد تهیه شود می‌تواند عوارض پوستی جبران ناپذیری را به وجود آورد.

دكتر عزیز جلالی یادآور شد: استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب می‌تواند باعث لك، خارش شدید، تورم پلك، اكنه، كهیر، تغییر رنگ پوست، عفونت شدید پوستی و تاولهای آبكی در افراد شود.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: مواد اولیه لوازم آرایشی ارزان قیمت و غیر اورجینال، غیر بهداشتی است و سودجویان با افزودنی‌های غیر مجاز و انواع چربی‌هایی كه معلوم نیست از چه چیز به دست آمده این مواد را می‌سازند.

وی ادامه داد: به منظور كاهش عوارض پوستی و حفظ سلامت و زیبایی به  افراد توصیه می‌شود حداقل از لوازم آرایشی معتبر و با برچسب وزارت بهداشت استفاده كنند.

دكتر عزیز جلالی با بیان اینكه، كرم‌های استاندارد رنگی می‌تواند جایگزین مناسبی برای كرم پودر ها باشد خاطر نشان كرد: كرم ضد آفتاب جزء لوازم آرایشی محسوب نمی‌شود ولی متخصص پوست و مو با بررسی نوع پوست بیمار می‌تواند یك كرم ضدآفتاب با در صد مناسبی رنگ تجویز كند تا آسیب كمتری به پوست وارد شود.

این متخصص پوست و مو تاكید كرد: با توجه به عوارض متعدد لوازم آرایشی هیچ پزشكی استفاده از این لوازم را توصیه نمی‌كند و تنها خود مردم هستند كه بدون در نظر گرفتن نوع پوستشان اقدام به خرید و استفاده از مواد آرایشی می‌كنند.

بنابراین گزارش بسیاری از این لوازم نیز از مواد نفتی تهیه می‌شوند كه می‌توانند عوارض شدید پوستی را به همراه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha