سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: شكی نیست كه بستری كردن بیمار در راهرو بیمارستان لقمان درست نیست. ما نمی‌گوییم این كار درست است ولی چاره‌ای نیست و باید مراكز پذیرش بیماران مسموم شده در تهران افزایش یابد.

محمدرضا رزاقی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش كه بر اساس مشاهدات، بیماران دچار مسمومیت را به دلیل نبود تخت خالی در راهروهای این بیمارستان بستری می‌كنند، اظهار داشت: بببنید در سطح تهران چند مركز و بیمارستان خصوصی بیماران مسموم را پذیرش می‌كنند یعنی تا آنجا كه من اشراف دارم بیمارستان خصوصی برای پذیرش بیماران مسموم شده نداریم یا لااقل به ندرت بیمارستان‌ها بیماران مسمومیتی را پذیرش می‌كنند.

وی افزود: الان تنها بیمارستان‌ شناخته شده در زمینه پذیرش بیماران مسمومیتی در سطح تهران بیمارستان لقمان است و وقتی مسمومی وارد بیمارستان می‌شود گر چه مسمومیت علل مختلفی دارد ولی اصل مسئله این است كه اگر دیر به این بیمار رسیدگی شود باعث فوت وی خواهد شد.

وی گفت: اگر بخواهند بگویند بیمار جای دیگر برود و پذیرش برایش بگیرند یا از طریق ستاد هدایت بیمار برای وی جا بگیرند ممكن است آن چیزی كه در بدن بیمار مصرف شده یا به صورت خوراكی یا تزریقی و به هر صورتی فرد به آن مسموم شده دیر رسیدگی شود و باعث مرگ بیمار خواهد شد.

رزاقی ادامه داد: تعداد تخت‌های بیمارستان لقمان با وجود توصیه‌هایی كه سالیان مكرر شده هنوز محدود است و همیشه غالباً ICU مردان و زنان كه در این بیمارستان به صورت جدا نیز هست و هر كدام حدود 10 تخت دارد همیشه پر است و اتاق عمومی اورژانس ورودی همیشه پر است اما یك زمانهایی به دلایلی مواجه می‌شویم كه بیمار زیاد می‌شود و در نتیجه افراد را به طور اجبار در راهرو بستری می‌كنند.

وی در پاسخ به این پرسش كه پس چرا حتی برای بستری در راهرو بیمارستان از افراد و همراهان بیمار به صورت رسمی امضاء می‌گیرند، گفت: به خاطر همین مسائلی كه شما خبرنگاران بعدها مواخذه نكنید كه افراد را در راهرو و زمین بستری كرده‌اید. این امر باعث می‌شود كه ما یك رضایت از آنها بگیریم البته نه اینكه روی كف موزائیك بیمار را بخوابانیم روی یك تشك می‌خوابانند تا یك برانكار خالی شود یا افراد مرخص شوند یا فرد دیگری به ICU منتقل شود تا یك تخت برای بیمار خالی شود.

رزاقی در پاسخ به این پرسش كه آیا بستری كردن بیمار در راهرو بیمارستان اشكال ندارد، افزود: شكی نیست از نظر ما نیز بستری كردن بیمار در راهرو درست نیست ما كه نمی‌‌گوییم این كار درست است اما باید مراكز پذیرش بیماران مسمومیتی در سطح تهران افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در پاسخ به این پرسش كه آیا در این زمینه راه حلی برای كمتر شدن مشكلات مردم و بیماران اندیشیده شده است، گفت: ما به سهم خودمان در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در تلاش هستیم تا بتوانیم هماهنگی‌های لازم را بكنیم تا یك مركز دیگری برای پذیرش بیماران مسمومیتی فراهم شود و در این زمینه اطلاع‌رسانی نیز كنیم تا افراد به این مراكز رجوع كنند ولی امیدواریم بیمارستان‌های خصوصی كه زحمت نیز می‌كشند آنان نیز كمك كنند تا مردمی كه می‌توانند در زمینه بیماران مسمومیتی به این بیمارستان‌ها مراجعه كنند با مشكل برای پذیرش مواجه نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha