سلامت نیوز : ‌یك متخصص اپتومتری گفت: استفاده از عینك یا لنز تماسی جلوی ضعیف‌تر شدن چشم را نمی‌گیرد و باعث بهبود ضعف چشم نمی‌شود.

محمد آقازاده امیری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:‌ استفاده از عینك یا لنز تماسی جلوی ضعیف‌تر شدن چشم را نمی‌گیرد و باعث بهبود ضعف چشم نمی‌شود بلكه فقط باعث می‌شود تا شخص دید واضحی از محیط اطراف خود داشته باشد.

وی افزود: نحوه كاركرد و عملكرد چشم در ضعیف شدن آن مؤثر است مثلاً‌ اگر شخصی كاری انجام ‌دهد كه در آن چشم به طور مداوم در یك فاصله نزدیك و ثابت به یك صفحه نگاه كند، چشم برای ثابت نگه داشتن وضوح، مدام از سیستم تقاربی و تطابقی استفاده می‌كند كه شخص تا اندازه‌ای می‌تواند این تطابق و تقارب را حفظ كند و پس از مدتی دامنه حركات چشم توان تطابق و تقارب را از دست می‌دهد و به سمت نزدیك‌بینی كاذب پیش می‌رود.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: عدم استفاده از عینك یا لنز ارتباطی باعث افزایش شماره چشم نمی‌شود همچنین اگر از عینك و لنزی استفاده شود كه شماره آنها با شماره چشم هماهنگ نباشد، هم در سیستم تطابق و هم در سیستم تقارب چشم تأثیر می‌گذارد.

وی در خصوص نحوه استفاده صحیح از كامپیوتر برای مراقبت از چشم بیان داشت:‌ استفاده زیاد از كامپیوتر می‌تواند منجر به خشكی و خستگی چشم شود لذا توصیه می‌شود به هنگام كار با كامپیوتر، چشم و مانیتور در یك سطح قرار گیرد تا تطابق و تقارب چشم یكسان شود سپس فرد در دفعات بیشتری پلك بزند و هرچند دقیقه یك بار فواصل دورتر را نگاه كند.

آقازاده امیری درباره مصرف الكل و تأثیر آن بر بینایی عنوان كرد: مصرف الكل می‌تواند تأثیرات منفی كوتاه مدت بر بینایی داشته باشد و اگر فرد از الكل صنعتی استفاده كند، باعث كوری آنی می‌شود و زمانی كه سطح الكل خون به مقدار قانونی برسد یا از آن تجاوز كند، بر درك عمق و دید فرد در شب اثر گذاشته و تشخیص فاصله اشیاء غیرممكن می‌شود همچنین بینایی تار شده و به علت ضعف عضلات چشم و عدم توانایی آنها ممكن است فرد دچار دو بینی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha