شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 31253
سلامت نیوز : یك متخصص چشم گفت: هر بیماری چشمی مانع روزه گرفتن نمی‌شود وقتی قند خون كاهش پیدا می‌كند، باعث بروز سردرد و چشم درد می‌شود و در ماه مبارك رمضان این دردهای چشمی بیشتر در ناحیه پیشانی مشاهده می‌شود.

آرزو میراث‌داری در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت:‌ هر بیماری چشمی مانع روزه گرفتن نمی‌شود و شخصی كه سابقه بیماری چشمی دارد، با توجه به وضعیت و مرحله بیماری با راهنمای پزشك می‌تواند روزه بگیرد.

وی درباره جراحی چشم در ماه مبارك رمضان، افزود: عمل جراحی چشم مانع روزه گرفتن نمی‌شود و معمولاً این جراحی‌ در شرایط ناشتا انجام می‌شود ولی اگر جراجی چشم همراه با بیهوشی و نیاز به لوله‌گذاری در مسیر تنفس باشد، باعث باطل شدن روزه می‌شود و فرد نمی‌تواند روزه بگیرد.

میراث‌داری ادامه داد: بیشتر داروهای چشمی كه به صورت قطره تجویز می‌شود، مانع روزه گرفتن بیمار نمی‌شود مگر در مواقعی كه این داروها به صورت قرص استفاده شود كه در این صورت شخص نمی‌تواند روزه بگیرد.

وی درباره تغذیه افرادی كه دارای بیماری چشمی هستند، عنوان كرد:‌ تغذیه شخصی كه بیماری چشمی دارد، در مقایسه با یك فرد سالم تفاوتی وجود ندارد؛ همه افراد باید با مصرف میوه و سبزی و انواع مواد غذایی از یك تغذیه استاندارد بهره‌مند شود و در خصوص بیماران دیابتی، با كنترل تغذیه باید از مصرف چربی و قند زیاد در هنگام افطار جلوگیری شود.

این متخصص چشم به بروز دردهای چشمی در روزه‌داران اشاره كرد و بیان داشت: وقتی قند خون كاهش پیدا می‌كند، باعث بروز سردرد و چشم درد می‌شود و در ماه مبارك رمضان این دردهای چشمی بیشتر در ناحیه پیشانی مشاهده می‌شود؛ این درد چشم به خاطر ضعیف و بیمار بودن چشم نیست و با افطار برطرف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha