طبقه سرمایه دار جدید در ایران ماشین پورشه سوار می شود،برای پارتی های آخر شب خاویار سرو می كند و در بلند ترین رستوران چرخشی در جهان بستنی 250 دلاری می خورد.


سلامت نیوز :
طبقه سرمایه دار جدید در ایران ماشین پورشه سوار می شود،برای پارتی های آخر شب خاویار سرو می كند و در بلند ترین رستوران چرخشی در جهان بستنی 250 دلاری می خورد.
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی می نویسد كه 30 سال پس از گذشت انقلاب اسلامی در ایران كه با شعارهای رفع محرومیت و برابری طبقاتی به وقوع پیوست ، شكاف طبقاتی در این كشور به حدی رسیده است كه عده ای در نازو نعمت غوطه ورند و عده ای دیگر برای بقای خود می جنگند.

به گزارش عصر ایران این روزنامه آمریكایی با اشاره به شعارهای انقلاب اسلامی می نویسد :‌" بستنی روكش شده با طلا جزء تصویری نبود كه در اوایل انقلاب اسلامی برای مردم ایران ترسیم می شد ، آن گاه در اوایل انقلاب شعار تقسیم عادلانه پول نفت بین طبقات محروم را سر می دادند.

اما با گذشت بیش از 3 دهه از انقلاب درآمدهای نجومی نفت كه میلیارد ها دلار پول می شود ، این امكان را برای عده ای از ثروتمندان ایرانی فراهم كرده كه این "دسر فاسد" (بستنی روكش طلا) را بخورند.

واشنگتن پست می نویسد :‌ " در اثر سیاست های نادرست دولت و نیز فساد اقتصادی موجود در ایران ، طبقه ای جدید از سرمایه داران در ایران شكل گرفته است . این طبقه از فرزندان برخی مقامات ( آقازاده) گرفته و خانواده صاحبان صنایع و كارخانه ها و نیز افرادی را شامل می شود كه با زدوبند و با سودهای پایین میلیاردها تومان از بانك ها وام گرفته اند و این در حالی است كه افزایش در آمد نفتی ایران در سال های گذشته  ( 500 میلیارد دلار در 5 سال گذشته) این طبقه جدید سرمایه دار در ایران را بیش از دیگر طبقات منتفع كرده است.

واشنگتن پست درباره رفتارهای طبقه سرمایه دار جدید در ایران می نویسد :‌" طبقه سرمایه دار جدید در ایران ماشین پورشه سوار می شود ، برای پارتی های آخر شب خاویار سرو می كند و در بلند ترین رستوران چرخشی در جهان ( رستوران برج میلاد) بستنی روكش طلا با قیمت 250 دلار می خورد .

 از بالای ساختمان 1427 فوتی برج میلاد فقرای تهران نقطه های كوچكی به نظر می رسند كه به صورت گروهی در خیابان ها حركت می كنند.

واشنگتن پست در ادامه می نویسد :‌" ما در اینجا محیطی لوكس و آرام برای دوری مشتریانمان از مشكلات روزانه تهران فراهم آورده ایم." این را احمد طلایی یكی از صاحبان رستوران چرخان برج میلاد تهران می گوید كه در حال استقبال از مشتریان در قسمت " وی آی پی " این رستوران است كه قیمت ثابت منوی غذاهای آن رقمی بین 280 تا 300 دلار است كه البته این رقم شامل دسر بستنی روكش طلا نمی شود.

صاحب رستوران كه در حال توضیح مشخصات بستنی مخصوصی است كه علاوه بر روكش طلا محتوی خاویار و روكش نقره نیز است ، می افزاید كه این حق مردم است كه با پول خود هر چه كه دوست دارند بخرند و این هیچ ربطی به سیاست ندارد.

واشنگتن پست در ادامه می نویسد كه شكاف بین فقیر و غنی در ایران در حالی رو به افزایش است كه میلیون ها تن از ایرانیان طبقه متوسط و زیر متوسط با مشكلات اقتصادی دست و پنجه نرم می كنند.   

این روزنامه  در ادامه به نقل از " حسین راغفر" یكی از مشاوران اقتصادی سابق محمود احمدی نژاد كه می گوید به دلیل مخالفت با سیاست های اقتصادی دولت از سمت خود كناره گرفته است ، می نویسد :‌" هم اکنون قدرت با ثروت درآمیخته شده است و حالا ما از این جهت هیچ فرقی با ایالات متحده آمریكا نداریم ".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha