یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 31284
سلامت نیوز :سالمندان اگر روزه می گیرند باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند و مصرف آب فراوان در این ایام را فراموش نكنند.
دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد:‌ كاهش میزان آب در بدن سالمندان و كاهش قند خون ممكن است موجب سرگیجه شود و این گونه سرگیجه ها اگر موجب از حال رفتن و افتادن شود برای سالمندان خطرآفرین است.
بنابراین گزارش،‌ سالمندان عموما از مشكلات دهان و دندان رنج می برند كه مصرف میوه رنده شده، لبنیات به خصوص شیر كم چرب، استفاده از انواع سوپ ها و آش ها در افطار و سحر و همچنین نوشیدن چای كمرنگ در فاصله افطار تا سحر برای آنان مفید است و می تواند تعادل آب و مواد معدنی را برقرار كند.
دفتر بهبود تغذیه جامعه همچنین به افراد مبتلا به پرفشاری خون نیز توصیه كرد: افراد دارای فشار خون خفیف و متوسط همراه با اضافه وزن می توانند روزه بگیرند و روزه داری به كاهش فشار خون آنان كمك می كند اما باید با پزشك معالج خود برای داروهایشان مشورت كنند
این گزارش می افزاید، از آنجایی كه تقریبا تمامی داروهای كنترل كننده فشارخون عوارض جانبی دارند،‌ معمولا روش های غیر دارویی برای كنترل فشارخون بیشتر توصیه می شود.
گفتنی است: افراد مبتلا به فشار خون بالا باید دریافت نمك و چربی خود را كنترل كرده و از كشیدن سیگار خوداری كنند همچنین روزه برای افرادی كه فشارخون شدید دارند و یا فشارخون آنها به طور ناگهانی بالا می رود و كنترل شده نیست، توصیه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha