سلامت نیوز :معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی بوشهر گفت:‌ سال 91 بیمارستان‌های كشور براساس استاندارد اعلام شده ارزشیابی می‌شوند.

به گزارش فارس ابراهیم شفیعی شنبه شب در كارگاه اعتبار بخشی ملی بیمارستانی و مدیریت خطر در بوشهر اظهار داشت:اعتبار بخشی از اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در جهت ارتقای كیفیت خدمات درمانی است و آشنایی و آمادگی بیمارستان‌ها در این زمینه ضروری است.
شفیعی افزود: سال 91 بیمارستان‌های كشور براساس استاندارد اعلام شده ارزشیابی میشوند.
وی با اشاره به مدیریت خطر و ارتقای ایمنی بیمار خاطرنشان كرد: مراكز درمانی باید محلی ایمن برای بیماران و كاركنان باشند و وظیفه ما فراهم آوردن این محیط از طریق شناسایی، تحلیل و ارزشیابی خطرات و اتخاذ راهبردهای مناسب در جهت پیشگیری از آنها است.
یك استاد دانشگاه نیز در سخنانی كلیات اعتبار بخشی و ارزشیابی را تشریح كرد.
سیدفض‌الله موسوی ضمن تعریف اعتبار بخشی و مدل‌های اعتبار بخشی به مقایسه اعتبار بخشی و ارزشیابی پرداخت.
موسوی اعتبار بخشی را بررسی سیستماتیك خدمات بهداشتی درمانی براساس مجموعه‌ای از استانداردهای ساختاری و فرآیندی دانست كه منجر به پیامدهای مطلوب برای بیمار براساس كیفیت و ایمنی خدمات میشوند.
كارشناس مسئول حاكمیت بالینی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر نیز با اشاره به مستندسازی بیمارستان‌ها، نحوه جمع‌آوری داده‌ها، نگارش خط مشی و پروسیجرها، شرح شغل و برنامه توجیهی پرسنل بدو ورود همراه با ارایه فرم‌های نمونه براساس تجارب بیمارستان‌های موفق را تشریح كرد.
محمدازمل ضمن تأكید بر ضرورت مدیریت خطر مراحل اجرایی شدن مدیریت خطر را یادآور شد.
در ادامه، كارگاه ایمنی بیمار، درس گرفتن از خطا برگزار شد.
در این كارگاه ضمن بیان اهداف آموزشی، فیلم 20 دقیقه‌ای در ارتباط با خطای تجویز دارو پخش شد و حاضرین در كارگاه به بررسی علل وقوع خطا براساس تكنیك استخوان ماهی (Fish-bone) پرداختند.
در این كارگاه پس از نصب نرم‌افزار مربوطه حاضرین براساس سناریوی فرضی از بخش تأسیسات یك مركز براساس داده‌های موجود و براساس استانداردهای اعتبار بخشی امتیازات حاصله را در نرم افزار ثبت كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha