سلامت نیوز :یك گروه از كارشناسان محیط ‌زیستی هشدار دادند بیش از نیمی از صندلی‌های خودرو مخصوص كودكان در آمریكا حاوی مواد شیمیایی سمی و خطرناك هستند كه سلامت كودكان را به خطر می‌اندازند.

به گزارش ایسنا، نتایج یك آزمایش گسترده از سوی مركز اكولوژی میشیگان نشان داده است كه 60 درصد از 150 صندلی خودرو مخصوص كودكان كه در این آزمایش بررسی شده‌اند حاوی مواد شیمیایی مضر برای سلامت انسانها شامل برم و كلر هستند. وجود این عناصر حاكی از بكار بردن تركیب PVC (پلی وینیل كلرات) در مواد تشكیل دهنده این صندلی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مطالعات روی حیوانات آزمایشگاهی تایید كرده است كه تركیبات حاوی برم روی رشد مغزی تاثیر نامطلوب دارند و علاوه بر اینها PVC از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست آمریكا بعنوان یك ماده سرطان زا برای انسانها شناخته شده است. PVC به سیستم‌های تولیدمثلی و ایمنی بدن آسیب می‌رساند.

این كارشناسان تاكید كردند كه دو فاكتور گرما و تماس با اشعه UV در اتومبیل‌ها، شدت و سرعت آزادسازی این مواد شیمیایی را افزایش می‌دهند و در نتیجه خاصیت سمی آنها بیشتر می‌شود.

بنا براین گزارش، كارشناسان مركز اكولوژی میشیگان فهرستی از بهترین و بدترین محصولات صندلی‌های خودروی مخصوص اطفال را به لحاظ تركیبات شیمیایی آنها گردآوری كرده و این فهرست را در سایتی به آدرس Healthy Stuff.org منتشر كرده‌اند. براساس این فهرست كم خطرترین مدل این صندلی‌ها محصول یك شركت ایتالیایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha