یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 31299
سلامت نیوز :ابتلاء به بیماری های کلیوی در 90 درصد موارد و در مراحل اولیه علائم بالینی ندارد و افرادی که زمینه ارثی دارند جدی تر از کلیه هایشان مراقبت کنند .
 دکتر هوشنگ سندگل فوق تخصص کلیه و فشار خون و با بیان این مطلب گفت : احتمال ابتلاء به نارسائی های کلیه در افرادی که در فامیل درجه 1 آنها سابقه ابتلاء به بیماری های کلیوی وجود دارد و یا مبتلا به دیابت یا فشار خون هستند بیش از دیگران است بنابراین هر نوع علامت مربوط به بیماری کلیوی در این افراد باید جدی گرفته شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تیرگی رنگ ادرار ، سوزش و تکرر ادرار، وجود خون در ادرار ، درد پهلو ، ضعف ، خستگی ، بی حالی از جمله علائم بیماری کلیه است که پس از مشاهده هر یک از علائم ، فرد باید به پزشک مراجعه کند .
وی همچنین تاکید کرد : افرادی که بیش از دو بار در طول شب برای دفع ادرار از خواب بیدار می شوند نیز برای کنترل سلامت کلیه هایشان به پزشک مراجعه کنند .
دکتر سندگل به خانواده ها توصیه کرد : برای حفظ سلامت کلیه، مصرف حداقل 7 لیوان آب برای افراد عادی و 12 لیوان آب برای افرادی که به کلیه سنگ ساز مبتلاء هستند الزامی است .
گفتنی است: حفظ سلامت کلیه ها نقش مهمی در خون سازی بدن ، تنظیم متابولیسم ویتامین D بدن ، دخالت در متابولیسم کلسیم و سیستم استخوانی ، کنترل سیستم اسید و باز بدن و دفع سموم ، ایفا می کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha