یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 31302
سلامت نیوز :من یك دندان نیش نهفته در فك بالایی‏ام دارم كه تاكنون برایم مشكلی ایجاد نكرده است، اما با این حال می‌خواهم آن را جراحی كنم. شما چه توصیه‌ای دارید؟
بهتر است دندان نهفته شما خارج شود. البته برای اینكه بررسی كنیم آیا این دندان، تاكنون صدمه‏ای به دندان‏های مجاور زده است یا خیر، باید عكس رادیولوژی آن بررسی شود. ولی حتی اگر صدمه‏ای هم نزده باشد، بهتر است آن را خارج كرد. نظر به اینكه در سنین بالاتر، به دلیل قوام یافتن بیشتر استخوان‏های فك، دندان نهفته استحكام بیشتری می‏یابد و جراحی در آن مراحل، سخت‏تر است، توصیه می‌كنم سریع‌تر نسبت به جراحی اقدام كنید.
‌دندان‏های بین نیش و آسیایم حساس شده و از ریشه، خوردگی پیدا كرده است. چطور می‌توانم از آنها محافظت كنم؟ ٢٩ ساله‌ام و دندان‌هایم بدون عصب‏كشی پر شده است.
این خوردگی‏ها علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد. یكی، روش نادرست مسواك زدن یا استفاده از مسواك‏های خیلی زبر است كه می‌توان با تعویض نوع مسواك، بسته به جنس دندان و آموزش و رعایت روش صحیح مسواك زدن از آن جلوگیری كرد. خوردن ترشیجات یا مكیدن لیموترش و عادت‏های غذایی اینچنینی نیز ممكن است مزید علت شوند.
البته لازم به ذكر است كه حساسیت و خوردگی دندان‏ها، نشانه‌هایی دال بر پوسیدگی است كه باید با مراجعه به دندانپزشك، درمان و برطرف شوند. ممكن است نیاز به ترمیم یا تعویض ترمیم پیشین باشد.

‌منبع:روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha