رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اصفهان می گوید آلودگی نفتی در زمینهای اطراف پالایشگاه این شهر 12 هزار درخت 15 ساله را خشک کرده.

سلامت نیوز :رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اصفهان می گوید آلودگی نفتی در زمینهای اطراف پالایشگاه این شهر 12 هزار درخت 15 ساله را خشک کرده.
یک عضو شورای شهر اصفهان می گوید مواد آلاینده نفتی از پالایشگاه اصفهان نشت کرده و باعث خسارتهای محیط زیستی فراوانی شده است. به گفته نصراله معین، نفوذ مواد نفتی به خاک محدوده پالایشگاه اصفهان سبب شده تا آب کافی و مواد غذایی از خاک به ریشه درختان نرسد و ۱۲هزار اصله این درختان را بخشکاند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اصفهان همچنین میزان خسارتهای وارد شده به محیط زیست را چنین توضیح داد: "نشت مواد نفتی از صنایع بالادستی این منطقه سبب شده تا در مدت دو ماه بیش از ۱۲ هزار درختی که ۱۵ سال عمر داشتند، خشک شود."

این در حالی است که پالایشگاه اصفهان در هفته پیش به عنوان صنعت پاک معرفی شده و با گزارش سازمان پارک ها و کارشناسان این حوزه مغایر است.

این مقام مسئول، خبر خود را به گزارش کارشناسان سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان مستند کرده که می گویند آلودگی آب و خاک و فضای سبز بختیار دشت، در محوطه اطراف پالایشگاه اصفهان به دلیل نشت مواد نفتی بوده و پالایشگاه اصفهان نمی تواند خود را به عنوان صنعت پاک معرفی کند. معین تاکید می کند: "آلوگی خاک بختیار دشت با صنعت پاک خواندن پالایشگاه مغایر است."

پیش از این نیز رئیس شورای شهر اصفهان از مدیران وزارت نیرو به دلیل خشک شدن آب زاینده رود انتقاد کرده بود و گفته بود کشاورزان پایین دست رودخانه، ضرر و زیان هنگفتی را بابت خشک شدن رودخانه می دهند. عباس حاج رسولیها، همچنین از خشک شدن 470 هزار اصله درخت در اصفهان خبر داده بود و گفته بود تمام این درختان به خاطر بی آبی زاینده رود، سوخته اند.

با این حال، تاکنون گزارش رسمی درباره آلودگی نفتی در پالایشگاه اصفهان منتشر نشده است. هنوز پالایشگاه اصفهان در مقابل این خبر، موضع خود را اعلام نکرده، ولی کارشناسان این واحد می گویند با استقرار استاندارد زیست محیطی ایزو 14001 امیدوار بوده اند مشکلات محیط زیستی این صنعت، از میان رفته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha