یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۳
سلامت نیوز :ناصر قاسم زاده در گفت و گو با  برنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: میزان آرامش و تن آرامی ، آرامش روح و جسم و روان به دلایل بسیار زیادی در جامعه می تواند بر هم بخورد.

وی در ادامه درباره سیاست زدگی جامعه خاطر نشان کرد: دخالت عموم جامعه به جزیی ترین مسایل سیاسی روز یکی از عوامل بروز تنش در جامعه خواهد بود بر این اساس سیاست زدگی تا این حد در هیچ جامعه ای توصیه نمی شود چراکه فکر و ذهن همه را درگیر خواهد کرد.

دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روان جامعه با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: اکنون در حال گذر از یکی از بحرانی ترین دوران اقتصاد در جامعه هستیم، اجرای قانون هدفمندی یارانه ها یک انقلاب عظیم در نظام اقتصادی ایران است و به طور قطع اقدامی است که در طول تاریخ در اقتصاد ایران ماندنی خواهد بود اما آنچه مسلم است این است که اجرای اینگونه طرح های عظیم اقتصادی تبعاتی را به همراه خواهد داشت.

قاسم زاده در ادامه نا امنی اقتصادی را یکی از دلایل نا امنی اجتماعی برشمرد و خاطر نشان کرد: وجود خانواده های بسیار مرفه و از طرفی وجود خانواده هایی با شرایط اقتصادی نا مطلوب و در نهایت فاصله و تفاوت در نظام طبقات اقتصادی کشور به طور قطع عامل ایجاد ناامنی در اجتماع و بروز خشونت در بین افراد جامعه به ویژه جوانان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: زمانی که نیازهای جوانان در جامعه ای که اغلب قشر آن را جوان در بر می گیرد و پاسخگو نبودن به نیازهای این قشر عظیم چه از سوی خانواده و چه از سوی مسوولان اجتماعی و فرهنگی در نهایت منجر به بروز نا هنجاری خواهد شد.

دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روان جامعه با بیان این مطلب که مقایسه جوانان در شرایط طبقاتی کنونی ایجاد عقده های روانی در فرد خواهد کرد تصریح کرد: زمانی که فردی با 6 ماه توپ زدن در زمین فوتبال 1 میلیارد تومان در آمد کسب می کند و از طرفی جوان دیگر با کارآمدی تحصیلی و اجتماعی از تامین نیازهای اولیه خود بر نمی آید، این اتفاق باعث جوشش عقده های روانی در بین جوانان خواهد شد که ناخواسته فرد را دچار خشم می کند.

قاسم زاده در ادامه گفت: در جامعه کنونی ما باید فرهنگ شایسته سالاری ایجاد شود و با بالا بردن امید به زندگی در افراد به ویژه نسل جوان و نیز علاقه مند کردن افراد به مشاغلی که در آن حضور دارند و ایجاد رفاه اجتماعی و رسیدن هر فرد به حداقل های زندگی خواهد توانست تا حدودی از بروز چنین رفتارهایی در جامعه بکاهد.

دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روان جامعه در پایان اظهار داشت: به هر تقدیر در هر جامعه ای که اخلاقیات حضور دارد و مردم پایبند به مذهب و اخلاق هستند هیچ کدام از دلایل بیان شده مجوزی برای ورود افراد به بزه و ایجاد نا امنی نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha