سلامت نیوز :یك متخصص جراح عمومی احساس درد در بالای شکم و زرد شدن پوست و چشم‌ها را از مهمترین علائم این بیماری دانست و گفت: احساس ضعف، از دست دادن اشتها و کاهش وزن بدون علت از دیگر علایم این بیماری است.

دكتر محمدرضا میر، رییس بخش جراحی 2 انستیتو كانسر بیمارستان امام خمینی در گفت و گو با ایسنا بیان اینكه علت شناخته شده‌ای برای این سرطان بیان نشده است بیان كرد: اما تحقیقات نشان داده كه سیگار، چاقی و دیابت در ایجاد سرطان لوزالمعده موثر است.

وی با اشاره به اینكه سرطان لوزالمعده از بدخیم ترین نوع سرطان است افزود: این سرطان شایع نیست و بیشتر مردان بالای60 سال را درگیر می کند.

دكتر میر با بیان اینكه تشخیص سرطان لوزالمعده به معاینه فیزیكی فرد از لحاظ وجود علائم زردی بستگی دارد، اظهارداشت: تست های ساده ‌آزمایشگاهی شاملCBS از لحاظ وجود بیلی‌روبین، تست كبدی بیمار و عكس و سونوگرافی از شكم و سی.تی.اسکن از دیگر روشهای تشخیصی برای مطمئن شدن بیماری محسوب می شود.

رییس بخش 2انستیتو كانسر بیمارستان امام خمینی با بیان این كه درمان اولیه و اساسی این بیماری جراحی است و گفت:درصورت پاسخ ندادن بیمار به جراحی باید مراحل شیمی درمانی و رادیو تراپی را بگذراند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان این مطلب كه احساس درد یک مشکل رایج برای بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده است بیان كرد: پزشک متخصص در زمینه کنترل درد می‌تواند به روش‌های مختلفی چون تجویز داروهای مربوط به درد، اعمال پرتو و بلوک عصبی (انسداد عصب) كه پزشک برای جلوگیری از احساس درد، مقداری الکل به نواحی اطراف بعضی از اعصاب درون شکم تزریق می كند آن را کاهش داده یا برطرف کند.

دكتر میر در پایان توصیه كرد:افراد برای پیشگیری از هرنوع سرطان فعالیت فیزیكی مناسب و غذاهای كم چرب مصرف كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha