6 سال پس از اعلام رسمی مقامات بهداشتی هند مبنی بر ریشه كن شدن بیماری جذام در این كشور، پزشكان هندی و كارشناسان سازمان جهانی بهداشت هشدار داده‌اند كه شیوع این بیماری در مناطق فقیر و بی‌بضاعت هند در حال گسترش است.

سازمان جهانی بهداشت از شیوع جذام در هند خبر داد
سلامت نیوز :6 سال پس از اعلام رسمی مقامات بهداشتی هند مبنی بر ریشه كن شدن بیماری جذام در این كشور، پزشكان هندی و كارشناسان سازمان جهانی بهداشت هشدار داده‌اند كه شیوع این بیماری در مناطق فقیر و بی‌بضاعت هند در حال گسترش است.

به گزارش ایسنا، ناتا منابدی، رییس دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در هند در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه تاكید كرد كه نزدیك به یك سوم مناطق این كشور به توجه و اقدام فوری برای مقابله با موارد جدید ابتلا به این بیماری نیاز دارند.

وی افزود: در حال حاضر از 640 منطقه مختلف در 209 منطقه افزایش موارد ابتلا به این بیماری مشاهده شده است. به نظر می‌رسد كه هند بیشترین تعداد مبتلایان به جذام را در جهان دارد به طوری كه هر سال 120 هزار مورد جدید ابتلا به این بیماری در این كشور گزارش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جذام یك بیماری قدیمی است كه موجب بروز زخم هایی روی پوست شده و به اعصاب در دست‌ها و پاها حمله می‌كند كه در نهایت به نقص عضو و ناتوانی بیمار منجر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha