یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 31327
سلامت نیوز :متخصص پزشكی ورزشی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران به روزه دارانی كه بطور مستمر ورزش می كنند توصیه كرد انجام فعالیت های ورزشی در ماه مبارك رمضان را متوقف نكنند.
 
رامین كردی در گفت و گو با ایرنا افزود: افرادی كه همواره ورزش می كنند اگر در ماه مبارك رمضان، ورزش را كنار بگذارند دچار افزایش و اضافه وزن می شوند.
وی اظهار داشت: معمولا افراد در ماه مبارك رمضان نیم تا چهار كیلو كاهش وزن پیدا می كنند و با توجه به اینكه در كشور از هر سه زن، یك نفر و از هر هشت مرد، یك نفر دچار اضافه وزن است، ماه رمضان علاوه بر پالایش روح، فرصت مغتنمی برای كاهش وزن به شمار می رود.
متخصص پزشكی ورزشی خاطرنشان كرد اما برخی افراد پیاده روی های روزانه یا رفتن به باشگاه ورزشی را در ماه مبارك رمضان قطع می كنند كه این كم تحركی در كنار پرخوری در وعده های سحر و افطار موجب اضافه وزن می شود.
كردی ادامه داد: علاوه برآن، قطع فعالیت های ورزشی در ماه مبارك رمضان موجب می شود تا افراد به دلیل تنبلی از انجام دوباره فعالیت های ورزشی پس از ماه مبارك رمضان، خودداری كنند.
وی با اشاره به اینكه ورزش مانند دارو است كه اگر قطع شود اثرات سلامتی آن نیز از بین می رود، گفت: با توجه به گرمای امسال، ورزش كردن در میان افرادی كه دارای بیماری هایی مانند قلبی، عروقی و دیابت هستند، می تواند مشكل ساز باشد.
این استاد دانشگاه افزود: بنابراین بهتر است در زمان های مناسب ورزش كنند؛ دو تا سه ساعت پس از افطار مناسب ترین زمان برای انجام تمرین های ورزشی است اما افراد سالم اگر با تشنگی مشكلی ندارند می توانند هنگام صبح نیز ورزش كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha