یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 31328
سلامت نیوز : رئیس مركز پزشكی حج و زیارت به زائران عمره مفرده، حج تمتع و عتبات عالیات عراق و سوریه توصیه كرد از خرید خودسرانه مواد دارویی خودداری كنند.

دكتر علی ریاض در گفت‌و‌گو با ایرنا به استفاده زائران از برخی داروها و روغن‌های گیاهی برای درمان دردهای عضلانی اشاره كرد و افزود: خودداری زائران از خرید خودسرانه دارو از توصیه‌های موكد بهداشتی است.

وی توضیح داد: این مركز به زائران حج یا عتیات‌عالیات توصیه می‌كند از خرید مواد دارویی غیراستاندارد و داروهایی كه تاییدیه وزارت بهداشت ایران را ندارند، خودداری كنند.

وی افزود: این توصیه فقط برای خودداری از خرید دارو در مكه و مدینه یا عراق و سوریه نیست بلكه اگر فردی تاییدیه دارویی را نداشته و از عوارض آن مطلع نباشد، نباید آن را خریداری كند.

دكتر ریاض تصریح كرد: در صورتی كه زائران به ویژه زائران حج تمتع نیاز به دارو داشته باشند، باید داروی خود را زیر نظر پزشك كاروان و از داخل كشور تامین كنند.

رئیس مركز پزشكی حج و زیارت همچنین گفت: به عنوان یك پزشك، هرگز توصیه نمی‌كنم زائر یا شهروندی، خودسرانه دارو خریداری و مصرف كند.

دكتر ریاض با بیان این كه ابزارهای نظارتی مركز پزشكی حج و زیارت برای نظارت بر خرید خودسرانه دارو اندك است، افزود: مركز پزشكی حج و زیارت فقط می‌تواند با ارائه نكات آموزشی، زائران را از عواقب خرید خودسرانه مواد دارویی آگاه كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha