یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 31333
سلامت نیوز :معاون وزیر كشور گفت: بیش از 74 درصد مساحت كشور با مشكل خشكسالی روبه‌روست.

به گزارش فارس حسن قدمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان چهارمحال و بختیاری خشكسالی را یكی از مشكلات تهدیدكننده كشور برشمرد و اظهار داشت: كاهش بارندگی‌ و تغییر اقلیم در كشور به مشكلات خشكسالی‌ها افزوده است و در این زمینه مدیریت منابع آبی از بیش از پیش مهم و حائز اهمیت است.
وی افزود: 42 بلای طبیعی در دنیا شناسایی شده كه 32 بلا از این تعداد در كشور ما نیز رخ می‌دهد.
قدمی افزود: از مجموع بلاهای رخ داده در كشور ما، خسارات ناشی از خشكسالی 10 برابر بیشتر از خسارات ناشی از زلزله و طوفان است.
سرپرست سازمان مدیریت بحران كشور خاطرنشان كرد: خشكسالی مانند یك بیماری مزمنی است كه پس از نشان دادن علائم خود معالجه آن بسیار دشوار می‎شود، بر همین اساس تلاش و كوشش مسئولان در راستای مقابله با عوارض این پدیده بیش از پیش لازم و ضروری است.
وی با اشاره به تخصیص اعتبارات در راستای پیشگیری و جبران خسارت‌های بلایای طبیعی در كشور، گفت: در سال ‌جاری افزون بر 8 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری از خسارات ناشی از بلایای طبیعی اختصاص داده شده است.
قدمی در ادامه با اشاره به عدم تخصیص بودجه 23 میلیارد و 500 میلیون تومانی مصوبات سفر سوم هیئت محترم دولت به استان چهارمحال و بختیاری در راستای مبارزه با خشكسالی، گفت: پیگیری تخصیص این اعتبارات در برنامه‌های اولویت‌دار این استان قرار گرفته است كه و به‌ زودی با رایزنی‌های لازم این اعتبارات تخصیص داده خواهد شد.
معاون وزیر كشور تصریح كرد: مسئولان و مدیران ارشد استان چهارمحال و بختیاری باید با اطلاع از وضعیت موجود كم‌آبی در این استان با تمام توان و بسیچ كردن امكانات در راستای حل این مشكل تلاش كنند.

* ستاد مبارزه با خشكسالی به ریاست معاون اول رییس جمهور تشكیل می‎شود
وی ادامه داد: مشكل كم‌آبی و خشكسالی چهارمحال و بختیاری به‌ زودی در سازمان مدیریت بحران كشور كه به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشكیل می‎شود مطرح و در دست بررسی قرار می‌گیرد.
قدمی تأكید كرد: كارگروه مربوطه نیز در این استان با بررسی و كارشناسی كامل موضوع خشكسالی، نتایج بررسی كارشناسی و پیشنهادات خود را اعلام تا در نخستین جلسه شورای‌عالی بحران مطرح و در دست بررسی قرار بگیرد.
وی با اشاره به امكان كاهش جبران خسارت كشاورزان از اعتبارات حوادث غیرمترقبه گفت: كشور ما كشور بحران‌خیزی است و برای كاهش و جبران این بحران‌ها لازم است از آموزش‌های موثر و روش‌های مناسب بهره گرفت.
معاون وزیر كشور و رئیس سازمان مدیریت بحران كشور برای بررسی و تصمیم گیری در خصوص مشكلات و خسارت‌های ناشی از خشكسالی به چهارمحال و بختیاری سفر كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha