سلامت نیوز : این دادگاه به ریاست قاضی زندی‌پور و با حضور ناپدری هانیه به عنوان متهم اصلی و یکی از مسوولان سازمان بهزیستی برگزار شد و علی‌رغم حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی، محاکمه در پشت در‌های بسته و بدون حضور رسانه‌ها انجام شد.
به گزارش ایسنا، هاله‌السادات سری، وکیل هانیه بعد از اتمام اولین جلسه رسیدگی درباره‌ی اتفاقات پیرامون این پرونده گفت: این دادگاه اولین جلسه رسیدگی به پرونده هانیه بود که علاوه بر ناپدری هانیه، فرد دیگری که یکی از مسوولان واحدهای سازمان بهزیستی بود به عنوان متهم در جلسه دادگاه حضور داشت.
وی در ادامه افزود: در دادگاه بعد از رسیدگی‌های مختلف، آخرین دفاعیات متهمان اخذ شد و ناپدری هانیه، متهم ردیف اول به تمامی اعمال خود از جمله شکستن دست‌های هانیه اعتراف کرد. اتهام این متهم، کودک‌آزاری، ضرب و جرح عمدی و ایجاد سوختگی بر بدن هانیه که تنها ۸ هشت سال سن دارد، است.
این وکیل دادگستری با بیان اینکه متاسفانه نظریه تکمیلی پزشکی قانونی در جلسه دادگاه موجود نبود، عنوان کرد: دادگاه بعد از اخذ نظریه تکمیلی پزشکی قانونی رای خود را قطعا صادر خواهد کرد.
وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه یکی از مسوولان سازمان بهزیستی با اتهام عدم اطلاع فوری کودک‌آزاری در دادگاه حضور داشت اما متاسفانه در این جلسه نماینده حقوقی‌ از سازمان بهزیستی برای دفاع از این متهم حضور نداشت، اما نباید این موضوع را قصور تلقی کنیم زیرا عدم اطلاع افرادی که در بهزیستی کار می‌کنند، باعث به تاخیر افتادن رسیدگی به این پرونده شده است.
سری گفت: طبق قانون مجازات اسلامی، مسوولان سازمان بهزیستی باید به محض اطلاع از کودک‌آزاری، آن را به مراجع قضایی اعلام کنند و درخواست ما در خصوص متهم ردیف اول اعمال ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی و تعیین دیه است.
وی با اشاره به اینکه هانیه فقط در ابتدای جلسه حضور داشت، خاطر نشان کرد: هانیه به دلیل عدم شرایط روحی، فقط دقایقی در جلسه دادگاه حضور داشت که در آن زمان ناپدری وی بیرون از جلسه دادگاه بود و او در خصوص ناپدری خود صحبتی نکرد، فقط به چندین سوال ساده قاضی پاسخ داد.
ها‌له‌السادات سری عنوان کرد: مادر هانیه طبق رای قبلی در دادسرا حکم منع تعقیب برایش صادر شده بود و در جلسه دادگاه حضور نداشت.
این وکیل دادگستری در پایان گفت: معاون دادستان تهران در امور کودکان و زنان نیز در این جلسه حضور داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha