دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 31358
سلامت نیوز : دومین بانك خون بند ناف خصوصی در كشور همزمان با سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی در قم به منظور ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزاد رسماً آغاز به كار كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، سیدرضا طباطبایی‌قمی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم اظهار داشت: ذخیره‌سازی خون به منظور تشكیل بانك خون بند ناف 16 مرداد و همزمان با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به منظور تأسیس جهاد دانشگاهی فعالیت خود را در قم آغاز كرد.
وی افزود: تشكیل این بانك به عنوان نخستین گام در راستای ورود استان قم به عرصه سلول‌های بنیادی خواهد بود و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد پیشرفت هرچه بیشتر متخصصین جوان استان در ورود به ارائه خدمات درمانی باشیم.
طباطبایی‌قمی خاطرنشان كرد: انجام تحقیقات در عرصه سلول‌های بنیادی از بهمن ماه سال گذشته رسماً آغاز شده است و امسال شاهد راه‌اندازی دومین بانك خون بند ناف در كشور هستیم.
طباطبایی گفت: اگرچه به لحاظ تجهیزات در عرصه تحقیقاتی با مشكل روبه‌رو هستیم ولی همت بلند و توأم با تعهد نیروها و متخصصین آزمایشگاهی در این بخش شایسته تحسین است.
وی افزود: عرصه تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی و استفاده از آن در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج ضامن سلامت آینده دنیا خواهد بود و تمام كشورهای پیشرفته در این زمینه سرمایه‌گذاری بسیاری كرده‌اند و كشور ما نیز نباید از این مقوله عقب بماند و اگرچه این كار توسط متخصصین در مجموعه رویان جهاد دانشگاهی در كشور كلید خورده‌ ولی نیاز به حمایت همه‌جانبه و عزم ملی در این زمینه است.
طباطبایی ادامه داد: هزینه نگهداری سلول‌های بنیادی در بانك خون بند ناف در قم 20 تا 30 درصد نسبت به مراكز دیگر در كشور پایین‌تر است و این مركز آمادگی دارد نمایندگی‌های خود را در سایر استان‌های كشور فعال كند.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در پایان گفت: تحقیقات در این عرصه در استان قم نیازمند عزم همه‌جانبه مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان است.
وی عنوان داشت: در صورت حمایت استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشكی و صدور مجوزهای لازم در این زمینه و با توجه به روند تحقیقات صورت گرفته در جهاد دانشگاهی واحد استان قم آمادگی راه‌اندازی بیمارستان سلول درمانی تا سال آینده در قم را داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha