سلامت نیوز :آسیب به كلیه ها یكی از مهمترین عوارض ناشی از ابتلا به بیماری دیابت است بنابراین روزه گرفتن در روزهای گرم تابستان می تواند برای این مبتلایان خطر آفرین باشد.
امیر كامران نیكوسخن دبیر انجمن دیابت و عضو دفتر بین المللی دیابت در خاورمیانه و شمال آفریقا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: مبتلایان به دیابت نوع یك باید از روزه گرفتن خودداری كرده و مبتلایان به دیابت نوع دو نیز فقط با اجازه پزشك معالجشان و در صورت انجام آزمایش های مكرر سه ماه قبل از ماه رمضان می توانند روزه بگیرند.

 وی ادامه داد: روزه به دلیل افزایش آزادسازی قند از كبد در اثر گرسنگی طولانی مدت موجب افزایش قند خون و یا كاهش شدید قند خون و آب بدن و بروز هیپوگلیسی(بیهوشی ناشی از كاهش شدید قند خون) و در نهایت مرگ در مبتلایان به دیابت شود.

 نیكو سخن توصیه كرد: آسیب جدی به كلیه ها یكی از عوارض ناشی از ابتلا به بیماری دیابت است به همین دلیل این بیماران باید به طور دائم آب مصرف كنند و روزه گرفتن در روزهای طولانی تابستان به دلیل گرمای هوا و كاهش سریع آب بدن می تواند برای این بیماران خطر آفرین باشد بنابراین روزه داری بخصوص بدون اجازه پزشك به هیچ عنوان برای این بیماران توصیه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha