سلامت نیوز :جراح و متخصص بیماری های داخلی گفت:درصورت تشخیص و درمان به موقع و زودرس،بیش از 85 درصد موارد ریفلاكس به ویژه در كودكان با درمان های دارویی و مراقبت های مناسب بهبود یافته و نیازی به اعمال جراحی نخواهد بود.
جعفر عادلی،جراح و متخصص بیماری های داخلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح كرد:بیماری ریفلاكس از شایعترین و مهمترین بیماری های داخلی و گوارشی است كه در آن محتویات معده به مری وارد شده و موجب بروز اختلالات گوارشی می شود.

وی گفت:ریفلاكس از جمله بیماری های شایعی است كه خیلی دیر تشخیص داده شده یا تحت درمان قرار می گیرد،به همین دلیل عوارض آن قابل توجه است.

عادلی با بیان اینكه تشخیص و درمان به موقع بیماری ریفلاكس به طور عمده جلوی خطر این بیماری را می گیرد،تاكید كرد:درصورت تشخیص و درمان به موقع و زودرس،بیش از 85 درصد موارد ریفلاكس به ویژه در كودكان با درمان های دارویی و مراقبت های مناسب بهبود یافته و نیازی به اعمال جراحی نخواهد بود.

وی ادامه داد:استفراغ،سوزش و درد پشت جناغ سینه،سوزش و درد شكمی و حتی بروز عفونت های ریه و گوش از جمله مهمترین علایم ریفلاكس است.

عادلی افزود:در واقع اگر این علایم به موقع تشخیص داده نشده و بیماری تحت درمان زودرس قرار نگیرد؛خطرات و عوارض زیادی فرد بیمار را تهدید خواهد كرد.

این متخصص بیماری های داخلی با اشاره به اینكه تغذیه نامناسب از جمله علل بروز ریفلاكس است،یادآور شد:دراین خصوص بیمار باید نوع تغذیه خود را به پزشك معالج گفته تا پزشك براساس شرایط بیمار،علت دقیق بیماری و عوامل تغذیه ای مرتبط با ریفلاكس را تشخیص دهد.

وی خاطرنشان كرد:بیماری ریفلاكس درصورتی كه به موقع درمان نشود؛می تواند تغذیه فرد مبتلا را نیز به شدت مختل كرده و اشتهای او را از بین ببرد؛لذا با تشخیص و درمان زودرس و مناسب بیماری این مشكل نیز قابل حل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ارمین ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    32 1
    با سلام . آیا شربت انتی ریفلاکس باریچ تاثیری داره ؟ من مدتهاست از امپرازول استفاده می کنم مشکلم حل نشد . نظر شما در مورد این شربت چیه ؟