او در ادامه گفت: جامعه‌ای که شاد نباشد به سمت خشونت و آدم‌کشی، اسیدپاشی و تجاوز می‌رود.

سلامت نیوز :یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: آب‌پاشی جوانان نشان می‌دهد جامعه تشنه شادی است و مسئولان باید زمینه‌ای برای شاد بودن جوانان فراهم کنند. امان‌الله قرایی مقدم آسیب‌شناس اجتماعی در گفت‌وگو با دنیای صنعت بیان کرد: آب‌پاشی جوانان به لحاظ جامعه‌شناسی هیج مشکلی ندارد و هیج آسیبی را به جامعه وارد نمی‌کند.

او تاکید کرد: جامعه ما تشنه شادی است و از هر فرصتی برای اندکی شاد بودن استفاده می‌کند. مسئولان هم به جای برخورد با این اقدامات فضای شادی را برای جوانان به وجود آورند.

این آسیب‌شناس تاکید کرد: شادی باعث توسعه اقتصادی و اجتماعی در جامعه می‌شود و این که جوانان در فضای عمومی به هم آب بپاشند مشکل‌زا نیست و اگر عده‌ای فکر می‌کنند این کار مخالف موازین اسلامی است مکان‌هایی را در شهرها برای شادی و آب‌پاشی اختصاص دهند که اختلاط دختر و پسر اتفاق نیفتد.

قرایی مقدم افزود: فرزند خانواده که شاد باشد، خانواده شاد است و رضایت از حکومت هم بالا خواهد رفت.

او  در ادامه گفت: جامعه‌ای که شاد نباشد به سمت خشونت و آدم‌کشی، اسیدپاشی و تجاوز می‌رود.

این آسیب‌شناس در خصوص تفکیک جنسیتی در دانشگاه تصریح کرد: این تفکیک به لحاظ اقتصادی بار زیادی بر روی دانشگاه‌ها وارد می‌کند و به صرف هزینه زیادی از بیت المال منجر می‌شود. با این طرح هزینه کلاس و سرانه دانشجو بالا می‌رود.

او خاطر نشان کرد: این طرح توهین به استاد و دانشجوست و شخصیت دانشجو را می‌کوبد و باعث کاهش اعتماد به نفس در دانشجو می‌شود. تاکنون دانشگاه‌های ما سبب بروز آسیب‌های اجتماعی نبوده‌اند و از سالم ترین محیط‌ها هستند.

قرایی‌مقدم گفت در زمان زنده بودن بنیان‌گذار انقلاب اسلامی هم بخشی از محافظه‌کاران قصد اجرای این کار را در دانشگاه داشتند و با مخالفت ایشان روبرو شدند. در حال حاضر هم ریاست جمعوری با این طرح مخالفت کرده‌است و وزیر علوم باید از اجرای این طرح چشم پوشی کند. این طرحی کاملا شکست خورده‌است.

این آسیب شناس در بخش دیگری از سخنانش به سهمیه‌بندی جنسیتی در انتخاب رشته امسال دفترچه کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: تحصیل را نباید سهمیه‌بندی کرد و سهم بیشتر را به پسران اختصاص داد. او تاکید کرد: حضور زنان در دانشگاه یکی از شاخص‌های رشد و توسعه یافتگی کشورهاست و نباید از حضور آنان جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha