دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 31375
سلامت نیوز :سرفه همیشه نشانه بدی در كودك نیست و عمده موارد آن كه به دنبال عفونت های تنفسی ایجاد می شود كه با گذشت حدود یك هفته برطرف شده و خطر خاصی كودك را تهدید نمی كند.


بهرام اسدزاده متخصص بیماری های كودكان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سرفه یكی از واكنش های دفاعی بدن است و بسیاری از مردم از جمله كودكان به دلایلی همچون بیماری ها و نارسایی های درونی و عوامل خارجی دچار آن می شوند. وی با اشاره به اینكه برخی از والدین از اینكه فرزنداشان در طی شبانه روز سرفه می كند ناراحت و نگران هستند، تاكید كرد: سرفه همیشه نشانه بدی در كودك نیست و والدین نباید با شنیدن صدای سرفه كودكان نگران شده و دچار اضطراب شوند. اسدزاده افزود: در واقع عمده موارد سرفه كه به دنبال عفونت های تنفسی همچون سرماخوردگی ایجاد می شود، با گذشت حدود یك هفته برطرف شده و خطر خاصی كودك را تهدید نمی كند.

این متخصص بیماری های كودكان اظهار داشت: كودكان به دلیل بروز عفونت، ممكن است طی شبانه روز چندین بار سرفه داشته باشند كه اگر این موارد چندان شدید نباشد و با گذشت چند روز تا یك هفته برطرف شود،‌نگرانی وجود نخواهد داشت. وی گفت: در عین حال اگر سرفه ای بیش دو یا سه هفته طول بكشد،‌كودك باید تحت مراقبت دقیق تر قرار گرفته و شرایط و به دقت بررسی شود. اسدزاده با اشاره به اینكه اغلب كودكان به دنبال یك سرما خوردگی ساده دچار سرفه می شوند، یاد آور شد: این مشكل ممكن است چندین بار در سال كودك را گرفتار كند و در هر نوبت نیز چند روز طول بكشد و اگر چه بیشتر موارد آن ساده و عادی است اما موارد مزمن بیماری نیز در كمین كودك است. وی تصریح كرد: موارد مزمن سرفه به دلایلی همچون سینوزیت،‌سرماخوردگی های شدید و بیماری آسم ایجاد شده و در آن راههای هوایی می توانند تا حد زیادی مسدود شوند اسدزاده خاطرنشان كرد: سرفه در موارد مزمن نیز یك نوع واكنش دفاعی بدن در مقابل عوامل بیماری زا است با این تفاوت كه در حالات مزمن تشخیص و درمان دقیق و زودرس بیماری بسیار با اهمیت بوده و تاخیر در آن می تواند خطر ساز باشد و موجب تشدید عارضه در كودك شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha