سلامت نیوز : سخنگوی سازمان انتقال خون نسبت به كاهش ذخائر خونی در برخی استان های كشور هشدار داد و از مردم خواست پیش از فرارسیدن شب های قدر برای اهدای خون به بیماران نیازمند بشتابند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان انتقال خون، محسن منشدی افزود: این كاهش ذخایر خونی در برخی استان ها بیش از بقیه گزارش شده است و امید است مردم شریف ایران به ویژه كسانی كه به دلایلی نمی توانند روزه بگیرند اما واجد شرایط اهدای خون هستند تا رسیدن به شب های قدر، اقدام به اهدای خون كنند.
وی ‌اضافه كرد گرچه همه ساله در شب های قدر كمبود خون جبران شده و ذخایر خونی پر می‌شود اما پیش از شب های قدر نیز بیماران به خون نیاز دارند و هنوز زمان زیادی تا شب های قدر باقی است.
منشدی افزود: با توجه به طولانی بودن روزهای مرداد ماه و گرمای هوا، اهدای خون برای روزه داران مشكل تر است و به همین دلیل میزان اهدای خون و به تبع آن ذخایر خونی، كاهش یافته است.
وی با اشاره به حجم بالای تقاضا برای اهدای خون در شب های قدر گفت: گاهی در این شب ها میزان خون اهدایی مازاد بر نیاز است و از شهروندان می خواهیم با اهدای خون خود پیش از شب های قدر، جلوی اتلاف خون را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha