سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 31392

رییس انجمن ایدز عنوان كرد: با توجه به كنترل ایدز در میان جمعیت معتادان تزریقی، طبیعی است كه وارد موج سوم این بیماری شویم ولی باید برای كاهش سرعت ورود به این موج، در برنامه‌های كاهش آسیب مربوط به روابط جنسی متمركز شویم.

سلامت نیوز :رییس انجمن ایدز عنوان كرد: با توجه به كنترل ایدز در میان جمعیت معتادان تزریقی، طبیعی است كه وارد موج سوم این بیماری شویم ولی باید برای كاهش سرعت ورود به این موج، در برنامه‌های كاهش آسیب مربوط به روابط جنسی متمركز شویم.

دكتر حمیدرضا شاعری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: همچنان در موج دوم بیماری ایدز قرار داریم و هنوز بیشترین موارد شناسایی شده ایدز مربوط به سرایت از طریق تزریق مواد با استفاده از سرنگ آلوده است.

رییس انجمن ایدز ایران در ادامه اظهار كرد: لازم است آگاهی جمعیت هدف - زنان و دختران جوانی كه فعالیت جنسی دارند- را درباره سلامت جنسی افزایش دهیم. این كار مستلزم گسترش اطلاع رسانی است اما زنان در دستیابی به اطلاعات در این زمینه محدودیت دارند.

وی تاكید كرد: اطلاع رسانی درباره سلامت جنسی در دانشگاه‌ها و مدارس باید گسترش پیدا كند. اطلاع رسانی گسترده درباره سلامت جنسی مستلزم برنامه‌ریزی گسترده و جلب حمایت مسئولان است.

شاعری در پایان گفت: پیش از اجرای برنامه ملی كاهش ابتلا به ایدز در میان معتادان تزریقی، زندانها در حد انفجار بود ولی خوشبختانه با عملی كردن این برنامه توانسته‌ایم موج دوم ایدز را كنترل كنیم چرا كه بسیج عمومی برای كاهش ابتلا به ایدز در میان معتادان تزریقی در 7 سال اخیر صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha