سلامت نیوز : دبیر انجمن باروری و ناباروری ایران گفت: هزینه IVF و میكرواینجكشن هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند اما برخی خدمات ساده‌تر مانند سونوگرافی و آزمایش‌های مورد نیاز برای درمان ناباروری با تصویب شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفتند.

محمدرضا نوروزی در گفت‌وگو با فارس در مورد تصمیم اخیر شورای عالی بیمه در مورد پوشش دادن هزینه‌های درمان ناباروری اظهار داشت: انجمن باروری و ناباروری طی چند سال اخیر این موضوع را مطرح كرد كه بیماری ناباروری باید از زمره بیماری‌های لوكس و زیبایی خارج شود و بیمه‌های پایه(خدمات درمانی و تأمین اجتماعی) آن را پوشش دهند. از طرفی در سفرهای استانی طی درخواست مكرر مردم از رئیس‌جمهوری در این زمینه، رئیس‌جمهور دست‌نویسی را برای سازمان‌های بیمه‌گر فرستاد و خواستار تلاش برای پوشش افراد نابارور تحت بیمه‌های پایه درمانی شدند.

وی اظهار داشت: در جلسات اخیر شورای عالی بیمه كه مرجع اصلی تصمیم‌گیری در ارائه خدمات جدید بیمه است برخی از خدمات درمان ناباروری زیر پوشش بیمه قرار گرفت. اینكه این اقلام چگونه بتوانند اجرایی شوند هنوز دستورالعمل اجرایی به مراكز درمان ناباروری ارسال نشده است.

رئیس انجمن باروری و ناباروری در ادامه با اشاره به اینكه مهمترین مسئله در پوشش درمان ناباروری هزینه‌های دارو و خدمات درمانی پیشرفته مانند آی‌وی‌اف و میكرواینجكشن هستند افزود: اما اینها هنوز پوششی برایشان در نظر گرفته نشده اما برخی خدمات ساده‌تر مانند سونوگرافی، آزمایش مورد تصویب قرار گرفته است.

نوروزی گفت: آنچه كه ما انتظار داریم این است كه آی‌وی‌اف و میكرواینجكشن زیر پوشش قرار بگیرد و امیدواریم اگر خود این خدمات هم شامل بیمه پایه نشوند حداقل داروهای آنها زیر پوشش قرار گیرند.

به گزارش فارس؛ این مصوبات در حالی است كه هم اكنون برخی بیمه‌های مكمل و ... هزینه‌های سونوگرافی عكس و حتی گاهی هزینه كامل ناباروری را پوشش كامل می‌دهند.

در حال حاضر هزینه یك سیكل كامل آی‌وی‌اف یا میكرواینجكشن در مراكز ناباروری به طور متوسط بین 2 تا 2.5 میلیون تومان است و معلوم نیست افرادی كه توان پرداخت این هزینه را ندارند آیا باید برای همیشه از نعمت داشتن فرزند بی بهره باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha