سلامت نیوز :وزیر بهداشت گفت: 23 هزار پرستار استخدام‌شده با وجود اینكه هنوز مراحل گزینشی آنها باقیمانده است پایان مردادماه امسال آغاز به كار می‌كنند.

به گزارش فارس، مرضیه وحید دستجردی صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست خبری روز خبرنگاران در پاسخ به این پرسش كه گفته می‌شود مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور وزارت بهداشت را جزء دستگاه‌های كم‌كار در زمینه مبارزه با مواد مخدر معرفی كرده است، اظهار داشت: تمام 20 هزار معتاد درمان‌شده‌ای كه در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در ورزشگاه آزادی جمع شده بودند افرادی بودند كه دوران درمان اعتیاد خود را در مراكز درمانی تحت نظارت وزارت بهداشت سپری كردند.

وی افزود: همچنین 400 هزار نفری كه در حال حاضر تحت نظر درمان با متادون هستند تحت مجموعه وزارت بهداشت درمان‌ می‌شوند و در حال حاضر به گفته مسئولان مبارزه با مواد مخدر جهانی در زمینه درمان حرف اول را در دنیا می‌زنیم و صاحب سبك هستیم.

وحیددستجردی تصریح كرد: در خصوص 110 میلیارد تومان بیماران صعب‌العلاج در زمینه دارو باید در نظر داشت كه در طی 5 ماه گذشته از این میزان فقط 10 میلیارد تومان محقق شده است.

*23 هزار پرستار استخدام شده پایان مردادماه امسال آغاز به كار می‌كنند

وزیر بهداشت درباره فعالیت پرستاران كه گفته می‌شود برخی از آنها به علت كمبود كار جذب بیمارستان‌های كشورهای خلیج فارس می‌شوند تصریح كرد: ما تمام تلاش خود را برای جذب پرستاران انجام می‌دهیم و به همین دلیل 23 هزار پرستار را طبق قانون استخدام می‌كنیم و در پایان مرداد كار خود را آغاز می‌كنیم در حالی كه هنوز مراحل گزینشی آنها مانده است.

وحید دستجردی اضافه كرد: ما در حال حاضر بیش از این میزان به پرسنل بهداشت و درمان نیاز داریم، در حال حاضر چیزی حدود 70 هزار نیرو در بخش درمان و بهداشت مورد نیاز است كه باید تأمین و به كار گرفته شوند البته باید مجوز استخدام این تعداد نیرو توسط معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری داده شود.

وی افزود: برای جلوگیری از اینكه برخی از آنها به كشورهای مختلف می‌روند باید مقداری ساعت‌های كاری آنها را كمتر و پرداخت‌های آنها را بیشتر كنیم و مواردی را كه به عنوان كارانه پرستاران پرداخت می‌كنیم با توجه به افزایش و توسعه درآمدهای بیمارستان‌ها گسترش دهیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر كارانه پرستاران در برخی بیمارستان‌ها حتی تا 13 ماه عقب است اما در برخی بیمارستان‌ها این كارانه‌ها فقط 6 ماه عقب است لذا اگر بتوانیم پرداخت‌های خود را از سازمان‌های بیمه‌گر كه اخیرا بهبود یافته است به موقع‌ دریافت كنیم كارانه‌های پرسنلی از جمله كارانه پرستاران به زودی تعلق می‌گیرد و رضایتمندی نیز بالاتر می‌رود.

وی گفت: بحثی نیز در مورد تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری وجود دارد كه ما كاملاً با این موضوع موافق هستیم اما باید در قوانین بیمه‌ای توسط شورای عالی بیمه دیده شود و شورای بیمه سلامت باید تعرفه‌های پرستاری را مصوب كند و اعتباراتی هم برای انجام تعرفه‌های پرستاری در بیمارستان‌ها در نظر بگیریم. لذا به نظر می‌رسد اگر هم از كانال تعرفه‌ها و هم از كانال كارانه و هم از قسمت اضافه كار به پرستاران پرداخت‌هایی داشته باشیم اصلاح خوبی در زمینه پرداخت‌های پرستاران انجام خواهد شد و رضایتمندی آنها را بیشتر خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha