سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 31402
سلامت نیوز:همیشه نمی توان گفت گران ترین غذاهای منوی رستوران ها غذاهای سالم هستند بلكه میوه و سبزیجات كه قیمت چندانی ندارند نیز غذای مفیدی هستند .
محمد تقی انوشه متخصص تغذیه درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: یك غذای سالم حتما یك غذای گران نیست به طوری كه همه ماهی ها و یا پرتقال های ریز و درشت دارای یك نوع ویژگی خوب و ارزش غذایی مساوی و یكسان هستند.

وی افزود: یك غذای سالم و مفید غذایی با تركیب و تلفیق تمام مواد غذایی با خواص مورد نیاز است.

انوشه غذاهای ایرانی مانند عدس پلو، باقالی پلو و سبزی پلو را از جمله غذاهای مفید و دارای خواص بالا دانست و گفت: سبزی در غذاهای ایرانی خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: بعضی مواقع نوع پخت غذا و سبزیجات تمامی خاصیت های آن را از بین می برد به طوری كه می‌توانیم به جای قوطه ور كرد سبزی در روغن آن را فقط كمی تفت دهیم تا مواد مغزی آن از بین نرود.

*مصرف سبزی یك وعده غذایی محسوب نمی شود

انوشه در ادامه تصریح كرد: باید در رژیم غذایی خود مصرف سبزی ها را افزایش دهیم.

وی مصرف 3 عدد میوه در روز را برای بدن ضروری و مفید دانست و گفت: مصرف سبزی تازه نیز برای بدن ضروری است.

انوشه عنوان كرد: سبزی را نمی توان به عنوان یك وعده غذایی محسوب كرد بلكه سبزی فقط در كنار غذا مصرف می شود.

وی در خصوص افراد گیاه خوار تاكید كرد: این افراد فقط سبزی مصرف نمی‌كنند بلكه از حبوبات، خشكبار مانند جوانه ها، میوه ها و سویا و لوبیا نیز استفاده می‌كنند.

*به شرط استفاده از مكمل ها گیاهخواری رژیم خوبی است

انوشه اظهار داشت: گیاهخوران به چندین شاخه تقسیم  می‌شوند بعضی از آنها فقط گوشت نمی‌خورند بعضی مواد لبنی نمی‌خورند و گروهی دیگر فقط گیاه می‌خورند.

وی گیاهخواری را به شرط مصرف مكمل های مانند b12 و كلسیم كه برای بدن مورد نیاز است را رژیم مناسبی دانست.

انوشه تصریح كرد: بسیاری از بیماری های امروزه منشا غذایی دارند و بیماری های قلبی عروقی ،‌افزایش و كاهش فشار خون و برخی از بیماری های دستگاه گوارشی از جمله این هاست.

*70 درصد كاهش در هزینه های درمان با مصرف غذای سالم

وی خاطرنشان كرد: با مصرف غذای سالم می‌توانیم تا 70 درصد در هزینه های درمان و ابتلا به انواع بیماری های شایع كه موجب مرگ و میر می‌شوند را كاهش دهیم.

وی تاكید كرد: سرطان دومین علت مرگ و میر در جهان است این بیماری در كشورهای غربی شایع تر از كشورهای شرقی است و تنها دلیل آن مصرف كم میوه و انواع سبزی ها در كشورهای غربی است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha