حمید یعقوبی گفت : ‌اگر سریال طنز شبكه تهران را در ساعات اولیه شب و سریال‌های ماورایی را در ساعات پایانی شب پخش می‌كردند، كمتر از صداوسیما خرده گرفته می‌شد.

سلامت نیوز :یك روانشناس و مدرس دانشگاه درباره تاثیر سریال‌های ماورایی ماه رمضان بر روی مخاطبان و خصوصا كودكان، بیان كرد:‌ سریال‌های ماورایی مفاهیمی دارند كه می‌توانند اضطراب‌زا باشند.


حمید یعقوبی گفت:‌ در ماه رمضان معمولا تعداد سریال‌هایی كه با مضامین مرگ، آخرت‌، دنیا و .. ساخته می‌شوند، بیشتر است؛ این مفاهیم برای مخاطبان كم سن و سال به دلیل اینكه اطلاعات كمی دارند، تنها منبع اطلاعات و اضطراب است.

وی افزود: تلویزیون كشور ما برای سریال‌های خود محدودیت سنی اعمال نمی‌كند، در حالی كه این فرهنگ در كشورهای دیگر وجود دارد.

این روانشناس عنوان كرد: هنگامی كه ماه رمضان در سال تحصیلی قرار می‌گیرد، معمولا كودكان ساعت 9 شب می‌خوابند اما متاسفانه این قانون خوب از طرف خانواده‌ها در ایام تابستان اجرا نمی‌شود؛ این مساله خود‌، به دیدن اینگونه سریال‌ها توسط كودكان دامن می‌زند.

وی پیشنهاد كرد: ‌اگر سریال طنز شبكه تهران را در ساعات اولیه شب و سریال‌های ماورایی را در ساعات پایانی شب پخش می‌كردند، كمتر از صداوسیما خرده گرفته می‌شد.

یعقوبی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینكه سریال‌های ماورایی چه تاثیری می‌توانند بر روی روزه‌داران داشته باشد؟‌ گفت:‌ جدا از اینكه این سریال‌ها افراد را با مفاهیمی آشنا می‌كنند كه در طول سال‌ از آن غفلت می‌شود، مفهوم غم در این سریال‌ها زیاد دیده می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان كرد:‌ ماه رمضان متصف به ماه مبارك است نه ماه عزا و غم و غصه؛ كارگردانان و نویسندگان هم باید به این مساله توجه كنند كه با این سریال‌هایشان مردم را غمگین می‌كنند، آن هم در ماهی كه ماه شادمانی و میهمانی و ... است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha